Avatar billede Fjotte Seniormester
07. november 2017 - 08:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Wi-Fi

Hej

Jeg har et lille problem jeg kan ikke komme på mit wi-fi der hjemme har en archer c7 router /ac1750
det har virket.

Jeg kan godt komme på 5GHz men 2.4GHz kan jeg ikke komme på har prøvet at installere min router igen men det hjalp ikke
kører win 10

håber i kan hjælpe lille mig :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2017 - 11:26 #1
klik på wifi-symbol i systembakken, klik på navn på dit 5ghz wifi, vælg Egenskaber - der slår du fra, at den skal oprette forbindelse automatisk.
Så burde du kunne komme på dit 2.4ghz wifi, da det nu har bedste signal af dem, du vil ind på.
Slå dit 5ghz til igen når du er færdig - eller hav begge til ikke automatisk at oprette forbindelse, hvis du vil kunne vælge via wifi-ikon i systembakken.
Avatar billede Fjotte Seniormester
09. november 2017 - 16:41 #2
Hej igen har lige fundet ud af at min computer slet ikke kan finde mit wifi alle vores andre tlf/computer kan godt finde vores netværk 5ghz
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2017 - 17:12 #3
så må du opgradere dens wifi med fx en usb-wifi, der kan .ac
Jeg har selv en https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=WN680AE&pn=Winstars%20Technology%20Ltd.&vare=727293
og den kan.
Avatar billede Fjotte Seniormester
10. november 2017 - 16:40 #4
det har jo virket godt uden de andre ting som der bruger net kan jo godt finde 5 ghz
så er det ikke min computer som der er noget galt med ?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2017 - 16:56 #5
du skal se på data til dit wifi-kort i pc. Det dækker ret sikkert standarder op til 802.11n - men 5GHz kræver, at det kan køre 802.11ac
Hvis .11ac ikke er nævnt på dit pc, så kan den ikke 5GHz.
Avatar billede Fjotte Seniormester
12. november 2017 - 11:43 #6
hvordan laver jeg om på det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2017 - 12:07 #7
du kan prøve mit link i #3 - pak den pænt ud, så du kan returnere, hvis det ikke virker.

Når den er tilsluttet en usbport, så højreklik på wifi-symbol nede til højre på skærm. Vælg Netværk og delingscenter. I den vælger du rediger indstillinger for netværkskort. Højreklik på det gamle wifi-kort, og vælg Deaktivér.
Så skulle du være på det nye, og klik på wifi-symbol og tilslut dit 5GHz lan.

Hvis det ikke virker, så pak usb'en pænt ned igen og returner den efter den vejledning, der er på https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=rekla.asp
Avatar billede Fjotte Seniormester
20. november 2017 - 12:35 #8
Hej

den der ting som du sendt mig ved ikke hvordan det skal bruges ?

men Jeg har skrevet til tp link vedr min router og har fået det klaret men tak for hjælpen