Avatar billede ErikHg Ekspert
07. november 2017 - 15:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vrøvl ved opstart - NUM LOCK

På min stationære hjemmebyggede PC med Windows 7, er der opstået et lille med irriterende problem. Det er når jeg starter maskinen og startskærmen popper op med feltet for indtastning af adgangskode, virker det numeriske tastatur ikke. Jeg ved godt, at jeg bare kan trykke på NUMLOCK tasten, men det har før ikke været nødvendigt.
Jeg har været inde i CMOS opsætning og har der sat NUMLOCK til ON, men uden positivt resultat.
Der er tale om et ASROCK X99X Killer Fatatity motherboard, og jeg har kikket i manualen for dette, men problemet er endnu ikke løst, så måske nogen på eksperten har et forslag til en løsning.
Det er først efter en formatering problemet er opstået.
Nu er jeg ikke ligefrem specielt sprogkyndig udi det engelske, så det kan da godt være jeg har overset noget.

ftp://europe.asrock.com/Manual/Fatal1ty%20X99X%20Killer.pdf
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2017 - 15:19 #1
Avatar billede poko1 Ekspert
07. november 2017 - 15:43 #2
Kører du EFI/UEFI Så sæt disse værdier til 2
https://ibb.co/b8EXxb
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. november 2017 - 16:39 #3
#2
Jeg takker mange gange. Det var lige det er der skulle til :-)
Jeg forstår bare ikke hvorfor det er skulle være nødvendigt til gå ind i registreringsdatabasen, for det er aldrig sket før!
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. november 2017 - 16:53 #4
TILFØJELSE:

Efter formateringen og da Windows 7 (Ultimate 64-bit) var blevet installeret, kom der naturligvis en masse opdateringer, i alt 209. Siden har der været adskillige af disse, så det kan da godt være at der er kommet en ny opdatering der har været med til at lave numre.

PS. På min bærebare ASUS med Windows 7 Professional 64-bit som jeg købte brugt i vinters, har det altid været nødvendigt at aktivere NUM LOCK ved brug af det numeriske tastatur, så jeg prøvede også der "cowboytricket" med at gå ind i registreringsdatabasen, og ændrede værdierne til "2". Dette lykkedes også, så det var en succes :-)
Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. november 2017 - 19:21 #5
Har pudsigt nok det samme problem (num Lock) og har forsøgt med forslaget i #2.
Da jeg åbnede regedit stod værdien allerede som 2.

Nogen der har et bud på hvad man så kan gøre ??

Har win 7 Pro 64 bit, stationær.

Mvh.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. november 2017 - 19:32 #6
#5 ja 2 men står det også begge steder 2 der må ikke stå noget efter 2 tallet
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. november 2017 - 19:57 #7
#5 Jeg kiksede også i første forsøg, men tænkte, at når vejledningen står så tydeligt beskrevet, måtte det være mig der havde begået en fejl - hvad det jo også viste sig at være.
Det er rigtigt hvad poko1 skriver i #6: der skal stå "2" begge steder.
Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. november 2017 - 19:58 #8
#6
Der stod / står kun 2-tallet, og ikke andet.
Avatar billede Chevy396 Seniormester
07. november 2017 - 20:02 #9
#6
EDITEDITEDIT !!!!!!!!!!
Beklager. Jeg lavede en fejl. ALT er nu i den skønneste orden.

Tusinde tak for hjælpen. :)