Avatar billede frem-ad Professor
08. november 2017 - 07:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Avast et program ryger i karatæne men det skal den ikke

Hej
Jeg har et program når jeg prøver og åbne den så smider Avast fillen i karantæne, og der er ingenting med programmet, så er jeg inde i karantæne og gendanne den og så er jeg nød til og deaktiver Avast og så åbne programmet.
Hvordan gør jeg så Avast overser den fil?
Avatar billede 450025 Ekspert
08. november 2017 - 07:31 #1
Hvilket System bruker du? er du usikker på det?
Et råd kast dette programmet Søppla, Tror du er tjent med dette, og så spør du igjen.
Arne
Avatar billede frem-ad Professor
08. november 2017 - 07:48 #2
Det er Windows 10 fuldt opdateret og Avast free fuld opdateret
Avatar billede 450025 Ekspert
08. november 2017 - 08:45 #3
Det var fint at vi fikk klarlagt dette med styresystemet jeg trodde du kjørte Win 98, vi er ikke så gløgge inne her at vi kan gjette det.

Win10 det er et fint system det, bare pass oppdateringer.

Gratis, det er en kjent regel, man får det men betaler for ser du.

Win 10 har gitt deg en gave Defender den overgår langt ditt forbruk på data, og så er den Gratis også herlig, bruker bare det på mine maskiner 0 problem og jeg er masse på data hver dag.

Ekstra, Malwarebytes betalt glem fri varianten. Den er dyr men se over hva jeg skrev,  Pussig jeg sover godt om natten hadde det ikke vert for nabo katten, jeg har tenkt å skyte den en dag når naboen er borte et aggressiv Virus som ikke Malwarebytes klare og ta den tross betaling.

Har du fått svar nå, så gir du tilbakemelding vi andre kan ha samme problem som deg ser du. Ha det godt.

Arne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. november 2017 - 08:54 #4
Hvilket program er det der fanges?  Avast plejer ikke at være så kritisk, så det lyder som om der er noget i det alligevel...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. november 2017 - 08:54 #5
...Jeg har ikke tid til at kigge mine Avast indstillinger igennem lige nu, men hvis ikke andre vender tilbage, skal jeg nok gøre det senere i dag...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. november 2017 - 09:44 #6
Så fik jeg tid alligevel:

Åben Avast konsollen
Nederst i venstre hjørne klikkes på Indstillinger
I den lodrette fane "Generelt" klikkes på afsnittet "Udeladelser"
På fanen "Filplaceringer" kan du så indsætte den fil eller mappe som bliver angrebet.

Med mindre det angrebne program selv er i antivirus/malware klassen, burde der dog ikke være grund til at tvile på at Avast har fundet noget.

Prøv evt. at scanne samme program med en online scanner: https://www.f-secure.com/da_DK/web/home_dk/online-scanner
Avatar billede frem-ad Professor
08. november 2017 - 17:05 #7
Ole madsen det fungerede