Avatar billede Btimmer Seniormester
09. november 2017 - 10:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Overfør billeder til Ipad

Jeg har en gammel og meget træt PCér Windows 7 som skal smides ud.
Men jeg vil have have overført billederne i denne til min Ipad Air.
Hvad er den letteste måde at gøre det på?
PS: Jeg har prøvet at installere iTunes, men får det ikke til at fungere.
Jeg har også prøvet APPs - men de virker heller ikke.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. november 2017 - 11:00 #1
dropbox ?

icloud ?

onedrive ?
Avatar billede INK Ekspert
09. november 2017 - 11:52 #2
Jeg ville installere Google Fotos på den gamle pc og så uploade alle billeder til Google skyen (gratis i reduceret størrelse). Du vil så kunne se dem på din iPad når du har wifi forbindelse, men de fylder ikke din iPad op.
På din iPad henter du appen i AppStore, så vil billeder taget med iPad også ende i skyen.
Hvis du mister din iPad vil du stadig have en kopi i skyen.

PS.: Har du overvejet at installere LINUX på din gamle maskine, der sikkert kan levetidsforlænges?
Avatar billede Btimmer Seniormester
02. december 2017 - 18:43 #3
Hej Ink. Jeg har installeret Google Fotos både på min faste PC Windows 7 og på min iPad, men alle billeder fra PC kommer ikke over. Jeg har forsøgt mange ting, iPad har stået i flere timer og blevet ved med at sikkerhedskopiere. Men intet hjælper, så prøvede jeg at slå sikkerhedskopieringen fra men det hjalp ikke. PS: Alle billeder under FOTOS på iPad er kommet over i Goggle fotos på iPad. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2017 - 00:10 #4
Programmet for upload til Google Fotos hedder nu Backup og synkronisering. Det skulle også virke på Windows 7. Som standard uploader det fra folderen Billeder. Hvis du har gemt dine fotos andre steder, kan du i præferencer for appen tilføje disse mapper (inkl. undermapper). Afhængig af internetforbindelse og antal billeder kan det tage fra timer til dage før den er færdig.
Når du har installeret appen, skal du starte den og logge ind før upload starter.
På en pc ser du billederne i en browser, når du logger ind på din Google konto.
Avatar billede Btimmer Seniormester
03. december 2017 - 14:50 #5
Ink, tak for din tålmodighed. Jeg har prøvet Backup og synkronisering på min PC. På iPad hedder den Google Fotos. Men jeg kan kun importerer fra iPad til PC. Så slettede jeg det hele og prøvede icloud. Her kan jeg også kun importere til PC. Enten gør jeg fejl, eller også har jeg slettet "en driver" på min gamle PC. Jeg husker at have slettet realtek. Inden jeg destruerer den gamle PC, vil jeg jo kun have overført billederne til min iPad. God søndag
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2017 - 19:41 #6
Jeg er lidt i tvivl om du forbinder din iPad til din PC? Det skal du ikke.
Det lyder som om du har oploadet dine fotos fra iPad til Google Fotos i skyen, og at du kan se disse fotos i Google Fotos appen på din iPad. Så er det på plads.

Du mangler nu at uploade dine fotos fra den gamle harddisk til Google skyen. Hvis du ikke kan få installeret Backup og Synkronisering på din PC eller du ikke kan få det til at virke, så fortvivl ikke. Billederne ligger på harddisken, der kan tages ud og tilsluttes en anden pc, og derfra oploades til Google Skyen.

Harddisken sættes i en SATA holder, der med usb forbindes til en anden pc som ekstern disk.
Avatar billede Btimmer Seniormester
05. december 2017 - 12:26 #7
Ink. Tak igen. Jeg kan ikke få det til at fungere. PCéren er installeret til sky med backup og sikkerhedskopi, Fandt ud af at jeg skulle ind på Google drev. Her har jeg fået mappen billeder ind, men den vil ikke uploade rigtigt, Ser også der er en blok som hedder Google Fotos, Her kommer de andre billeder frem. På min iPad er selvfølgelig FOTO og jeg har installeret appen Google Fotos og Google drev, lidt forvirrende når man ikke har forstand på det. Men Ink, 1000 tak endnu engang. Nu lader jeg gå et stykke tid inden jeg prøver igen. Hav en god dag.
Avatar billede prox1 Forsker
18. maj 2018 - 19:29 #8
Jeg har bestemt ingen løsning, men jeg er EDDER BRAGENDE RASENDE på apple og det LORT det firma smider i hovedet på folk!
TÆNK at noget så ligetil som at kopiere filer fra en enhed til en anden, skal være et problem OVERHOVEDET?!?!?
Hvordan kan det LORTEFIRMA overhovedet sælge et eneste produkt?!?!? Det er mig en gåde!!!
Jeg ville ønske at jeg kunne udradere det lort fra planeten! Mage til idiotisk adfærd og kundeligegyldighed, det skal man satme lede efter!!
JEG køber A L D R I G nogen sinde et apple-produkt!
N I E M A L S !!!
Jeg har bokset i over en hel dag, med at FORSØGE at overføre filer fra min win-pc til en skide telefon fra LORTEapple, og det er FULDKOMMEN BLOKERET.
Man skal oven i købet give apple sine kreditoplysninger FOR AT HENTE EN GRATIS APP!????!
Hvad i HHH skal de røvhuller med mit kreditkort, når jeg IKKE HANDLER MED DEM!!!!
Mage til lortefirma, det findes fandme ikke!!!
JEG ER SÅ EDDERSPLITTER RASENDE (kan det læses....oooops..)
Hvis der en nogen der kan fortælle hvor man kan få GRATIS apps til sin telefon UDENOM SKIDE APPLE, så er de med på min kysseliste!
Jeg troede at microsoft kunne være irriterende, NU efter møde med apple.. Hold dog kæft...
Der er grænser for hvad et firma skal tro, at de kan udsætte deres KUNDER for!!
ich habe fertich....
Avatar billede INK Ekspert
18. maj 2018 - 20:50 #9
#8 prox1. Det er vanskeligt at hjælpe dig, såfremt du ikke præciserer problemet. Start en ny tråd med dine aktuelle spørgsmål, så er der sikkert en eller anden, der kan rådgive dig.
Jeg deler ikke dine synspunkter omkring Apple. Apple er forskellig fra Microsoft, der igen er forskellig fra Google (Android). Som forbruger kan vi heldigvis vælge frit og kombinere tingene svarende til vore ønsker.
Jeg er tilfreds bruger af både Apple udstyr (iPhone, iPad, iMac og MacBookPro), men er også glad for at køre Windows 10.
Avatar billede prox1 Forsker
24. maj 2018 - 18:16 #10
@ink
Du har fuldstændig ret. Jeg var spontant oppe i det røde felt (der skal man ikke være på nettet:P )
Jeg 'faldt' over den her post, da jeg søgte på problemer der lignede mit.
Jeg har faktisk delvist løst problemet med at overføre billeder
Delvist, for videoer og billeder redigeret PÅ iPhone, de kommer _ikke_ med!
Det fatter jeg faktisk ikke, med mindre deres 'efternavn' eg extention er så sær ar windows ikke registrerer dem som billed-resurse.. -Det er sikkert dét
Men min metode der virker på min iPhone 4s og win7 den lyder:

tænd telefonen :: goto home (altså den skærm der viser dine apps default
NU!!  forbind usb kablet til pc'en
Der kommer en popUp på telefonen
Acceptér option  'Trust' pc på telefon
vent...!
NU kommer media udvekslings dialog op på pc'en
Og NU er det muligt at gå videre med 'next'

rækkefølgen er absolut nødvendig! Ellers er knappen 'Next' grayed-out, og der kommer ikke noget frem!

Jeg håber at det her kan hjælpe nogen, der får en iPhone, og pludselig erfarer at A L T ..positivt  _A L T_ havd MAC_lovers har hævdet omkring brugervenlighed og intuitiv UI, er L Ø G N!
Mage til lukket og direkte tarvelig opbundet aflåst og blokeret hardware, dét tror jeg ikke eksisterer!
Avatar billede Dmm Praktikant
13. oktober 2019 - 11:25 #11
Hej,
Hvordan overføre jeg billeder fra en ekstern harddisk - TOURO mobile - til min ipad.
Avatar billede INK Ekspert
13. oktober 2019 - 12:22 #12
#11 Foreslår du starter en ny tråd, så der er flere til at byde ind.