09. november 2017 - 12:15 Der er 9 kommentarer

PC starter op af sig selv

Hej Eksperter

Jeg har fornyligt købt en Lenovo M900 PC, som sidder til en stikdåse - hvori der også sidder en anden PC til. Stikdåsen sidder til i en stikkontakt på væggen.
Så snart jeg tænder for strømmen på stikkontakten så tænder min Lenovo PC og starter op, men min anden PC starter ikke op.

Hvordan undgår jeg at Lenovo PC'en starter op af sig selv?

Jeg har prøvet og ændre strøm indstillinger i BIOS og jeg har slået fra at f.eks. netværkskortet må vække PC'en. Intet af det har hjulpet.
Avatar billede jalved Ekspert
09. november 2017 - 13:13 #1
Starter den op og laver et kort systemtjek for derefter at slukke igen?

Prøv i første omgang at tjekke om du har den nyeste version af din bios.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2017 - 14:30 #2
Prøv at gå i bios og se om du har sat ON på nogen af  Wakeup mulighederne
det kan være Mus Tastatur eller Lan se om der er nogle der skal Disables
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2017 - 16:24 #3
Enig i #2 :-)
09. november 2017 - 22:52 #4
Alle wakeup mulighederne stod til on, så slog dem fra. Det hjalp ikke just.
Eller dvs. nu starter min computer overhovedet ikke.
Så snart der kommer strøm på, starter blæseren op i høj hastighed, men intet andet tænder. Trykker jeg på tænd/sluk knappen falder blæser hastigheden til normal, der kommer lys i knappen, men computeren starter ikke.
Jeg kan ikke komme ind i BIOS igen, da jeg aldrig kommer så langt.
Jeg har prøvet at tage det lille batteri ud i flere minutter, og isætte det igen. Det hjalp heller ikke.
Heller ikke en USB med recovery software virker. Så nu er jeg endnu mere på bar bund end før
Avatar billede jalved Ekspert
09. november 2017 - 23:43 #5
Det lyder træls.

Havde du taget strømledningen ud af maskinen og holdt startknappen inde et stykke tid, da da du havde batteriet ude af maskinen? Ellers prøv det.

Hvis du har koblet nogen ting til med USB, kan du også samtidig lige prøve at fjerne dem, når du tænder computeren. Nogle gange skal der kun nogle småting til, før computeren finder på noget nyt.
Avatar billede jalved Ekspert
09. november 2017 - 23:47 #6
Avatar billede poko1 Ekspert
10. november 2017 - 06:51 #7
Det er rigtigt at man skal fjerne 220v og holde startknappen nede. men når du har haft Batteriet ude er bios nulstilet.  Og jeg kan dårligt tro at Wake on kan være årsagen til at den ikke starter.
10. november 2017 - 08:04 #8
Jeg har haft batteriet ude, samt holdt start knappe nede noget tid. Det hjalp heller ikke.

Som sagt kommer der strøm på, og blæseren starter, men så sker der heller ikke meget andet. Jeg kan se at USB portene ikke får strøm, da jeg prøvede med en recovery USB stick jeg har. Den bliver ikke læst, og der er heller ikke lys i den.
Computeren loader intet, og kommer ikke videre. Der kommer heller ikke signal til skærmene.
Slukker jeg computeren - ved at holde tænd/sluk knappen nede - så slukker lyset i knappen men blæseren accelererer op til meget høj hastighed og bliver i den hastighed, indtil jeg slukke for strømmen på stikkontakten.
Avatar billede jalved Ekspert
10. november 2017 - 12:30 #9
Kan det være noget med dine ram?

Jeg ved dog ikke nok om det, om der typisk ville være strøm i USB-portene, selvom rammene ikke virker eller er sat ordentlig i etc.