Avatar billede Droa Seniormester
09. november 2017 - 16:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

geometri i Core 2.0

Hej Eksperter.
Jeg har undret mig lidt over om man kan bruge geometri i C# Core?

ligesom i .Net Framework, er der Drawing biblioteket som gjorde en i stand til og kalkulere områder, ved brug af Point, Polygon, Rectangle og Region.

Det ser ud til at disse redskaber ikke er i Core, da Drawing jo teknisk set blev brugt til og tegne Win Forms, som core ikke har noget af.

Jeg tænkte om der fandtes noget der virkede more core, til f.eks og lave png eller til brug af ASP.Net Core sider.

på forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2017 - 02:39 #1
Leder du efter et grafik library til at generere PNG? Eller efter et matematik library til beregning af arealer etc.?
Avatar billede Droa Seniormester
18. november 2017 - 11:49 #2
Det var mest et generelt Bibliotek, som universielt kunne bruges til og regne og tegne med.

jeg fandt dog ud af at det allerede var i .net standard 2.0, jeg havde dog et problem med min Core 2.0 installation, og skulle lige ominstallere :)

så spørgsmålet var mere eller mindre dumt på min side, undskyld!