Avatar billede akse0435 Seniormester
09. november 2017 - 19:44 Der er 9 kommentarer

Kan pludselig ikke skrive snabel-a

Hej på eksperten.

Jeg har fået det mærkelige problem, at jeg ikke kan skrive snabel-a, pund, dollar, euro, eller nogen af tegnene, hvor man skal bruge alt-gr + et tal. Jeg kan dog godt skrive omvendt skråstreg \ selv om den også skal bruge alt-gr.

Jeg kan dog godt skrive alle tallene, så det er altså ikke selve tasterne, der er i stykker.

Jeg har også prøvet at søge lidt rundt, men jeg har ikke kunnet finde nogen brugbar løsning.

Har andre samme problem, og er der nogen, der kan hjælpe.

Jeg benytter bærbar computer Lenovo Thinkpad X201, og Windows 7 pro 64-bit.

På forhånd tak.

MVH: Aksel Christoffersen
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2017 - 19:56 #1
Prøv at gendanne systemet tilbage til da det virkede med systemgendannelse
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. november 2017 - 19:58 #2
Avatar billede akse0435 Seniormester
09. november 2017 - 20:13 #3
Her har jeg været inde, men der er intet, der virker der.
Avatar billede jalved Ekspert
09. november 2017 - 20:50 #4
Hvis du ikke vil gøre som #1 foreslår - eller kan få en ide fra den tråd #2 linker til,så kan du evt. gå ind på Lenovos hjemmeside og finde driveren til dit keyboard - og så opdatere den.

Evt. bare slette driveren og så lade computeren selv om at finde den igen med en genstart.
Avatar billede eurositi Ekspert
10. november 2017 - 09:30 #5
Jeg har oplevet dette problem, når jeg kører fjernskrivebord (RDP), så jeg vil lige nævne det for dig, hvis dette kunne være forklaringen?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2017 - 14:09 #6
Har før hørt noget om at FN tasten plus en anden taste kan få tegn til at skifte. Men hvilken sammensætning kan jeg ikke huske.
Avatar billede Mikael Ekspert
11. november 2017 - 10:39 #7
Et eksternt usb tastatur burde vel afklare, om det er driver/defekt tastatur, som er problemet ???
Avatar billede akse0435 Seniormester
11. november 2017 - 11:01 #8
Hvor kan jeg fjerne driveren til tastaturet, og er det helt sikkert, at det installerer igen, hvis jeg genstarter?
Avatar billede Mikael Ekspert
11. november 2017 - 11:12 #9
Normalt fjerner man "tastatur" under enhedshåndtering.
Altså finder tastatur i enhedshåndtering. Og vælger "fjern" (Ikke deaktiver)

Genstart og normalt, vil "ny hardware" optræde, og forsøge at finde driveren på nettet.
Og så installeres driveren/hardwaren normalt, hvis den findes under søgningen.

Lav et "systemgendannelses punkt" INDEN du vælger "fjern" i enhedshåndtering.