Avatar billede totalpc Seniormester
09. november 2017 - 20:58 Der er 1 løsning

Se database error

Hej

Jeg har et upload script der har virker perfekt indtil for x antal uger siden. Både fra telefon og fra pc. Nu virker det pludselig kun fra pc.
Jeg kan simpelthen ikke få en fejlbesked frem så jeg kan se hvad der går galt.
Hvordan får jeg fejlbeskeden ud? Det er php til wordpress.
Den ender i wp_die når jeg uploader fra telefon. Men hvordan får jeg smidt en fejlbesked ud jeg kan bruge?

if($wpdb->insert(
                            'ct_storfanger_indberetninger',
                            array(
                            'Medlemsnr' => $medlemsnr,
                            'navn' => $navn,
                            'baadnavn' =>$baadnavn,
                            'art' =>$art,
                            'vaegt' =>$vaegt,
                            'laengde' =>$laengde,
                            'fdato' =>$fdato,
                            'godkendt' =>$godkendt,
                            'billede' =>$movefile['url'],
                            'rekordliste' =>$rekordliste,
                            'storfanger' =>$storfanger
                            )
                        ) == false) wp_die('Der var en fejl i indsendelsen. Kontakt venligst webmaster'); else echo 'Tak for din indsendelse. Den er modtaget korrekt og vil fremgå af listen så snart den er godkendt af juryen!<p />' ;
Avatar billede totalpc Seniormester
09. november 2017 - 21:34 #1
I found the problem. Apparently with the new WP update if you try to insert into a VARCHAR column and the column length is less than what you are trying to insert it just won't work. Prior to this update it will insert it but trim off the excess characters.