Avatar billede Kira Gulløve Mester
10. november 2017 - 18:15 Der er 6 kommentarer

Google chromecast

Hej. Jeg er ny i GCC og har brug for et råd.

Når jeg afspiller på mit tv fra min statioænere computer bruger jeg "videostream". Jeg oplever rigtig tit at den ikke få mine subtitles med på en film?
Er der andre programmer jeg kan bruge istedet som tager underteksterne med på min xvid film?

Jeg oplever også tit videosteam hakker og buffer ofte.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2017 - 19:18 #1
fra pc er det optimalt via google chrome - dvs du skal have chrome kørende (evt minimeret) hele tiden under udsendelsen.
Hvis jeg kører fra ipad, så sender den bare link over, og så snart tv er startet, så kan ipad bruges til andet, da tv så selv henter direkte fra nettet.
Avatar billede Slater Ekspert
10. november 2017 - 19:56 #2
Videostream er langt bedre end bare Chrome til at streame videoer til Chromecast, Claes. Og det er en Chrome-app.

Jeg har dog ikke oplevet problemer med undertekster i Videostream - ud over at den ikke supporterer sub-filer. Hvornår og hvordan oplever du problemet, Kira?
Avatar billede Kira Gulløve Mester
10. november 2017 - 20:27 #3
Ja problemet er netop film for mig med sub filer (gamle film) - er der en google chrome afspiller som kan understøtte dette?

Jeg har prøvet "lokal Chromecast player " man kan ikke få den til at connecte til min Chromecast? o.o
Avatar billede Slater Ekspert
10. november 2017 - 21:25 #4
Jeg har ikke set en. Og der er i det hele taget ikke mange Chromecast-kompatible afspillere. Det nemmeste er som regel at finde en ny undertekst i .srt-format.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. november 2017 - 23:46 #5
Hvis du har problemer med at den hakker og buffer, er det typisk fordi, at dit trådløse netværk ikke fungerer ordentligt/leverer data hurtigt nok.
Har selv haft samme problem, indtil jeg satte en extender op i min stue, hvor tv og pc befinder sig. Siden har jeg ikke haft problemer, og kan også se at jeg nu downloader og uploader min 5 gange hurtigere.
Avatar billede posten Ekspert
09. december 2017 - 09:23 #6
jeg vil anbefale du laver en hastighedstest på din pc kurtba burde ku fortælle hvad hastighed han har på sit trådløse netværk