Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. november 2017 - 19:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp " "Jeg" sender porno (tror jeg) ud ...

En ven på FB spurgte mig om en video var min.

+ 18 står der. Ja, jeg har ikke åbnet den.

Tror det er porno ?

men kan ikke vide det.

har, naturligvis skrevet på min væg, at folk ikke skal åbne den -
og den ( måske) er porno ?

men jeg har, naturligvis IKKE sendt det ud.

Hvad nu ?

Hvad gør jeg ?

Venlig Hilsen Jørn.

jeg bruger mest Linux Mint 18.2

men også Windows 7
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2017 - 20:30 #1
Din væg? Er det en hjemmeside? Hvorfor sletter du den ikke bare?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. november 2017 - 20:30 #2
Jeg aner ikke om det er Porno - Har ikke åbnet videoen.

Men der står +18.

En anden FB ven fik vidoer, om at hun var syg og dårlig (er hun ikke)

Hvad sker der ?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2017 - 20:34 #3
Der er en fast regel. Når du ikke aner hvad det er, så slet det. Klogt af dig, at du ikke åbnede den.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. november 2017 - 20:52 #4
Åh - Nu har jeg lige fået at vide (Fra hende, der sendte "Mit" link) at det er hende, der har virus (åbenbart) ...

Tja ....

jeg er lidt rundt på gulvet.

har scannet med Malware Bytes på den bærbare og Avast Anti Virus.

Fandt ikke noget ... heldigvis.
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2017 - 00:34 #5
Min kones nevø har sammen med nogle andre tjent en frygteligt masse penge på at lave programmer/apps til alle former for platforme, dvs. Facebook, Android, Microsoft, Google, Apple, iTunes, Twitter, YouTube og hvad de nu alle kalder sig, alle de tjenester, som deler dine og mine søgninger på nettet. Nevøen og jeg sad og snakkede om emnet over et par pints derovre i Irland, hvor han er født, og hvor min kone kommer fra. Det firma, han er medejer af, tjener sine penge på at opsnappe og analysere netbtrugeres søgninger og derefter oversvømme deres netsøgninger med links, som der kan tjenes klikpenge på.

Jeg klikker aldrig på links eller mails, hvor man f.eks. kan få testet sin IQ eller lignende. Jeg klikker aldrig på links eller mails, hvor man mod at oplyse sin mailadresse får tilbud om 50% rabat eller mere på diverse varer eller tjenester, Jeg klikker aldrig på links eller mails, Som begynder med ord som "Hej Milter. Du er en af de få, som er blevet udvalgt til ...."

Da jeg fortalte ham om mine netvaner, svarede han med et lidt forlegent og indforstået grin: "Well, we probably won't make a lot of money on you then". Han er en skøn fyr, så vi nøjedes med at løfte glassene med et forsonende "Sláinte".

Summa summarum: "Tænk dig om, før du klikker på eller åbner links". Selv søgeord af en bestemt art kan lede dig i fordærv :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2017 - 07:10 #6
#5 Så havde vi jo blevet arbejdsløse her på eksperten milter. Havde det ikke været lidt kedeligt?  ;)
Men jeg er helt enig i dit indlæg :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. november 2017 - 10:02 #7
Det vrimler, åbenbart, med folk - NU - Siden jeg skrev, som har fået tilsvarende "Video" - En siger, at hvis man åbner den (Har jeg så IKKE gjort) - Så er det noget med, at man skal betale et vist antal $ ...
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2017 - 10:06 #8
#7 det kører i grupper - når en du kender har snavs, så sendes typisk liste med kontakter og venner til firmaet bag, og derfor er du nu med som modtager.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. november 2017 - 19:22 #9
T*A*K til jer A*L*L*E
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2017 - 11:53 #10
OK 😊