Avatar billede 450025 Ekspert
12. november 2017 - 10:55 Der er 8 kommentarer

Aktivering av Søkboksen Win 10 hvordan

Aktivering av Boksen Søk i Win10, har 3 valg,
(Skjult) fungere alt er borte
Sett en hake ved (Vis søkeikornet)  fungere ikke.
Eller sett hake ved (søkeboksen) den fungere heller ikke.

Hvordan kan jeg få denne aktiver igjen. Har tatt gjenoppret hjalp ikke.
Trenger (Vis søkeikorn)  kan det være en instilning men hvor?
sliter lidt nå.  Takk for hjelp om noen kan.

Arne
Avatar billede INK Ekspert
12. november 2017 - 12:18 #1
Har du opdateret til version 1709 af Windows10?
Avatar billede 450025 Ekspert
12. november 2017 - 12:44 #2
Kula er grønn,  Jeg har aller siste oppdatering. Enheten siste oppdatering klokken 16.30  Der står 1709 det tok lidt tid fordi Søk nekte og lystre.

Det vil si jeg får det nok til 1 av 8 forsøk så funker det, prøver jeg igjen ja da 1 av 10 forsøk, fryktelig slitsomt er dette.  Prøver og lete instilninger finner ikke noe.
Takk for hjelp så langt Ink.

Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2017 - 13:00 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2017 - 13:08 #5
Har du også problemer med start menu?
Avatar billede 450025 Ekspert
12. november 2017 - 13:29 #6
Takk 220661 Jeg har ikke problemer med start Meny, dataen fungere helt utmerket unntatt søk.
Da skal jeg sjekke #3 og #4  tror der er en sjangs der tar lidt tid, er faktisk lidt sliten har fiksa 1 data i dag han hadde reist langt og dette var vellykket og nå er det kveld Takk.

Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
12. november 2017 - 14:31 #7
Jeg starta likegodt på Norske løsning #4.

Trykk på Windows tasten + r  Skriv services.mscfind Windows search og kontroller at den kører.

Prøv eventuelt at stoppe den og genstarte computeren  Dette ble gjort ingen problem med dette.

Start tjenesten igen      Ok.
Trin 4-5 vil tvinge den til at genindeksere og det kan tage noget tid.

Windows tasten + x og vælg kommandoprompt (administrator)
Skriv - dism /online /cleanup-image /restorehealth og tryk på enter, vent på kommandoen er færdig.

Det ble gjort, et blaff, ingen tegn 1 sekunt, ble jo lidt oppgitt da  (Hadde ikke tro på dette)

I min post skrev jeg dette, jeg er sliten det er kveld, forlot data en og tok en Duhs en kaffekopp på veien inn.    Tenkte skal jeg fortsett?

Skriv - sfc /scannow og trykk  på enter, en blaff det også 1 sek,
(Ja  ja tenkte jeg der er en dag i morgen også)      Skitt jeg prøver???

220661 Du er en Kjerne Kar Takk for flott Support    DET VIRKER NÅ  det var godt Seier bare en stor Takk til deg for dette, jeg glemmer ikke  Ink heller han sparket meg igang, Takk ink  så her er svaret, om det er kvelden så blir der en Pjolter på meg nå Takk.

Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2017 - 20:13 #8
Velbekomme Arne