Avatar billede Bumle Mester
13. november 2017 - 10:49 Der er 4 kommentarer

Kopier område som varierer

Hej derude,

Håber, at nogle kan hjælpe mig her.
Jeg har et excelark, hvor jeg(lige nu) gerne vil kopiere området A8 til A13, men området kan variere og ændre sig til A8 til A15, da A13 og A14 bliver sorteret fra i filter metoden.
Jeg skal med andre ord bruge en sub som kopierer fra A8 og 5 rækker ned.
Jeg skal bruge det samme i 2 kolonner, altså hvor den tæller fra D8:E8 og 5 rækker ned.
Har googlet rigtig meget, men ikke fundet noget.
Kan godt få den til at kopiere til sidste tomme celle, men cellerne under det kopierede område er ikke tomme.

Håber på lidt ekspert hjælp her.
På forhånd tak.
13. november 2017 - 11:03 #1
Hvordan afgør du, hvor mange rækker, der skal kopieres?
Avatar billede finb Ekspert
13. november 2017 - 11:10 #2
Jeg skal med andre ord bruge en sub som kopierer fra A8 og 5 rækker ned.
Jeg skal bruge det samme i 2 kolonner, altså hvor den tæller fra D8:E8 og 5 rækker ned.

Du kan bruge:
set copyThisA = range(range("a8):range("a8").offset(5,0))
og
set copyThisD = range(range("d8):range("d8").offset(5,0))
Avatar billede Bumle Mester
13. november 2017 - 11:58 #3
Jeg skal med andre ord bruge en sub som kopierer fra A8 og 5 rækker ned.
Jeg skal bruge det samme i 2 kolonner, altså hvor den tæller fra D8:E8 og 5 rækker ned.

Du kan bruge:
set copyThisA = range(range("a8):range("a8").offset(5,0))
og
set copyThisD = range(range("d8):range("d8").offset(5,0))

Og hvordan vil hele sub'en så se ud?
Avatar billede Bumle Mester
13. november 2017 - 11:59 #4
"Hvordan afgør du, hvor mange rækker, der skal kopieres?"

Udgangspunktet er altid A8 og derfra 5 rækker ned.