Avatar billede wipo Mester
13. november 2017 - 12:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Wifi

Min kone har en all in one PC - MSN - der normalt kører  via Wifi, (hjemmegruppe) men lige pludselig forsvandt både Wifi signalet og icon - og flytilstand icon er også  forsvundet, og den kan ikke komme på nettet.
Jeg satte så et net kabel på - så gik der nogle dage så kom Wifi og  flytilstand icon tilbage, og den kom igen trådløst på nettet ?
Nu er den gal igen, begge icon forsvundet og Wifi afbrudt ??
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2017 - 13:29 #1
Formoder maskinen kører Windows 10 og at der ikke er routerproblemer. Virker dine andre enheder på wifi?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2017 - 13:32 #2
jeg tror det er noget strømbesparelse:
gå ind i enhedshåndtering - find dit WIFI-kort (altså når WIFI er tændt...genstart evt. din pc for at få det frem) - fanebladet "strømstyring" - og fjern hak ved "Tillad, at computeren slukker dene enhed for at spare strøm"
Avatar billede wipo Mester
13. november 2017 - 19:42 #3
Svar til: Ink

Alt andet jeg bruger via Wifi - TV m/ Netflix - mobil - tablet - virker.

Svar til Thomas:
Jeg formodet at du mener at det er netkortet jeg skal prøve at opdatere. Det har jeg gjort - jeg har også prøvet at slette driveren og installere den igen. Jeg har prøvet genoprettelse. Alle strøm spare funktioner står på "aldrig". Jeg har prøvet at slukke firewall - alle mulige reparationsværktøjer der tilbydes via windows er prøvet. Alt uden resultat - Wifi og flytilstand icon er væk, og dermed også forbindelse til hjemmenetværk via Wifi.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2017 - 07:08 #4
nej, jeg mener ikke at du skal opdatere (men selvfølgelig kan det også hjælpe) - jeg mener at der også findes en strømfunktion som slukker for wifi-kortet - som windows ikke virkeligt har indflydelse til - det er selve hardwareproducenten som slukker ned for kortet - derfor findes der en separat strømstyring på netkortet - som også slår til, selvom du sætter windows' strømstyrring til "aldrig"
Avatar billede wipo Mester
14. november 2017 - 17:46 #5
Hej Thomas:

Jeg har ledt efter en sådan funktion i alle punkter under enhåndshåndtering og opdateret alle drivere.  Jeg har ledt i Programmer, men kan ikke finde noget. Jeg har også prøvet om jeg kan finde en driver på MSI´s webside, men kan ikke finde noget der kan bruges .
Kan der være netkortet der stået "af" ? Det vil være mærkeligt når det en gang før er sket, og så igen har virket.
MVH  Flemming
Avatar billede wipo Mester
15. november 2017 - 23:15 #7
Hej Thomas:

Jeg fandt det faneblad i netkortet du henviste til, og fjernede fluebenet - men desværre uden resultat. Wifi virker stadig ikke.
Jeg prøvede at opdatere Win. 10 helt forfra (masser af besvær bagefter med mistede programmer etc.) så kom fluebenet tilbage - det blev fjernet igen, men stadig intet Wifi.
Jeg må nok konkludere, at MSI én skal indleveres hos Elgiganten  - Vi har kun haft  den i 1½ år så der må stadig være garanti på maskinen.
Tak for din indsats - dine forslag var gode - og vil være mig til hjælp, hvis jeg får problemer fremover.
MVH  Flemming