Avatar billede fkj Juniormester
13. november 2017 - 14:30 Der er 12 kommentarer

USB over ethernet

Hej
Er det muligt at få en adapter der kan forbinde en USB enhed til et ethernet netværk, RJ45, således at USB enheden kan serviceres på afstand?
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2017 - 14:36 #1
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2017 - 14:37 #2
Med mindre du mener USB's funktionalitet over ethernet? I så fald nej.
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2017 - 14:37 #3
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2017 - 14:40 #4
Avatar billede fkj Juniormester
13. november 2017 - 15:03 #5
Jeg tror den som Slater linker til er til at få en pc på nettet. Det jag mangler en adapter til er til en USB enhed i den anden ende af et netkabel.
Avatar billede jk45 Forsker
13. november 2017 - 15:34 #6
De findes, om de virker godt eller skidt vides ikke: https://www.amazon.co.uk/Over-Ethernet-RJ45-Extender-Adapter/dp/B0029HRYBK
Avatar billede fkj Juniormester
13. november 2017 - 15:49 #7
jk45 dit forslag kræver at de trækkes nyt kabel. Det jeg søger et en adapter der kan tilsluttes et eksisterende ethernetværk.
Avatar billede jk45 Forsker
13. november 2017 - 15:52 #8
De burde passe sammen med eksisterende kabler
13. november 2017 - 15:58 #9
Er det sådan en fætter?: http://www.bb-elec.com/Products/USB-Connectivity/USB-Over-Ethernet/USB-Over-Ethernet-Hub.aspx

Lidt dyr, men måske du kan finde en billigere.
13. november 2017 - 16:05 #10
1 mere her måske:
https://www.digi.com/products/usb-and-serial-connectivity/usb-over-ip-hubs/anywhereusb

Her har jeg googlet "USB HUB to Ethernet"

Løsningerne er der, men prisen?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. november 2017 - 17:54 #11
Digi-kasserne fungerer super. Det er netop til at gøre et antal USB-enheder tilgængelige på netværk og er egnede til kommerciel brug.
Avatar billede Garry Tribure Praktikant
29. juli 2020 - 13:42 #12
Du skal bare tilslutte USB-enheden til din computer og installere https://www.flexihub.com/ programmet. Med dens hjælp kan du få fjernadgang til USB.