Avatar billede Sbh7600 Juniormester
13. november 2017 - 19:41 Der er 10 kommentarer

2 router på samme betværk

Godaften.

Jeg har været i gang med at sætte netværk op her hjemme. Vi har en Fullrate router, og der har jeg sat en Netgear router på. (Kan ikkr huske om DHCP) ER koblet fra. Nu vil jeg så sætte en D-link router op på 1 sal med kabel mellem Netgear og op på 1 sal. Men hvordan skal d-link routeren sættes ned DHCP til eller fra?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2017 - 21:39 #1
Vil mene at Fullrate router skal styre dhcp og at netgear skal have deaktiveret dhcp.
Prøv at se en opstilling her:
https://rinejoseph.wordpress.com/2011/01/14/setting-up-netgear-wgr614v4-router-as-wap/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2017 - 22:00 #2
#1 Er kun et eksempel. Du må i dine manualer for router se hvilke adresser du skal logge på for at komme ind i Netgear Router og indstille den.
Avatar billede Sbh7600 Juniormester
13. november 2017 - 22:43 #3
Tak, det vil jeg prøve at lege med i morgen.

Vender tilbage.
Avatar billede wjens Guru
14. november 2017 - 13:39 #4
Enig med #1 - altid kun en DHCP på et hjemme-netværk. Og den skal sidde "yderst", typisk i boksen fra internetleverandøren.
Avatar billede Sbh7600 Juniormester
14. november 2017 - 15:35 #5
Det er jeg med på men nu har jeg følgende.

1. Fullrate modem.
2. Netgear router/Wi-Fi sat op inde i stuen (har trukket kabel til den)
3. 1 sal sidder der en d-link router/Wi-Fi (kabel trukket fra Netgear router)

Er det ikke bare Fullrate modem hvor DHCP skal være aktiv og deaktiveret i de andre router?

Så tænker de bare skal kobles sammen LAN TIL LAN porte i alle routeren.
Avatar billede wjens Guru
14. november 2017 - 15:53 #6
Jo.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2017 - 15:57 #7
Det må vel være din Netgear router der skal styre dhcp på begge routere??
Fra Netgear kobles D-Link ind på en lan port. D-Link skal have dhcp deaktiveret
Avatar billede Sbh7600 Juniormester
14. november 2017 - 16:09 #8
Nu DHCP jo aktiv i Fullrate modem? Det vil vel lave konflikt hvis der er to aktive DHCP ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2017 - 16:12 #9
Ok. Ja så skal de begge være slået fra. Så det lige for mig at modem og den 1 router var i samme kasse som jeg har med Yousee. Men sådan er det jo ikke hos dig :-)
Avatar billede Sbh7600 Juniormester
14. november 2017 - 16:30 #10
Nej desværre ikke ☺