Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. november 2017 - 20:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IBM Lotus Notes opsætning

Jeg har installeret 'IBM Notes' (tidligere 'Lotus Notes') - ganske enkelt fordi, jeg vil prøve om jeg kan lave et VBA program, der kan sende mails via 'Notes'.
Så, jeg har hentet og installeret den gratis 3-måneders prøve version til formålet :-)

Men, hvordan opsætter man dette enorme program til simpel POP3/SMTP mail klient?!?

jeg synes, jeg har forsøgt alt, og jeg mener ikke selv, at jeg er helt novice på IT området, men dette her kan jeg sgutte finde ud af - der er et hav af indstillinger, og opbygningen er totalt ulogisk (jeg kan godt forstå de taber markedsandele, hvis man skal have special uddannelse bare for at sætte en mail klient op!!!)

Er der nogen, der kan hjælpe mig med en trin-for-trin guide for de håbløse?!?
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2017 - 21:00 #1
Jeg har mildt sagt ikke en sk** forstand på dette, men har fundet noget på YouTube, der måske kan hjælpe dig lidt på vej:

https://www.youtube.com/watch?v=xpRFW5xQ83Q

Måske er jeg helt galt på den!
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
14. november 2017 - 20:35 #2
Takker - jeg kigger på det...
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
25. december 2017 - 09:13 #3
Lukker spørgsmålet, med en konstatering af, at 'IBM Notes' vil uddø!

Hvis man virkelig skal være så ufatteligt en IT-nørd ekspert for bare, at lave en simpel POP3/SMTP opsætning, så er der ingen, der gider i længden...
...med mindre man er nævnte IT-nørd, og kan tjene gode penge på at være sej til noget, der burde være lige ud af landevejen.