14. november 2017 - 20:36 Der er 25 kommentarer

Problem ved nulstilling af computer.

Jeg startede den hurtige version af en nulstilling af min computer, og nu genstarter den 3-5 gange i minuttet. Jeg har prøvet denne version før, hvor det virkede fint. Men nu kommer den ikke videre, og har stået sådan i et par timer nu. Nogen som har en løsning på, hva jeg kan gøre?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. november 2017 - 20:53 #1
Hvilken computer er der tale om - stationær eller bærbar. Hvilken Windows version  7, 8, 8/1 eller 10 er installeret ?
14. november 2017 - 22:37 #2
Det er Windows 10 stationær.
Avatar billede jalved Ekspert
14. november 2017 - 23:08 #3
Hvor langt kommer den under opstarten?

Kan du komme ind i bios ved at trykke på nogle af F-tasterne?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2017 - 10:19 #4
Hvis du har lavet en Windows 10 DVD eller USB.
Så start op fra dette medie og når du har valgt Sprog Tid Og Tastatur tryk på Næste
I følgende skærmbillede kan du i nederste venstre hjørne væge Reparer computeren.
https://ibb.co/j5pQa6
15. november 2017 - 10:44 #5
Jeg har hverken lavet en USB eller DVD, den str bare på 64% og så efter 2 sekunder  genstarter den.
15. november 2017 - 12:54 #6
Jeg kan godt komme ind i bios ved at trykke på f2. Kan jeg ændre noget derinde?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2017 - 13:15 #7
Navnet på din Computer?
Her kan du oprette et medie Vælg USB eller DVD. Tryk på Download Tool Now og vælg til en anden Computer.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2017 - 13:23 #8
En anden mulighed.
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Avatar billede jalved Ekspert
15. november 2017 - 23:46 #9
Gør som #7 foreslår. Hvis ikke #8 virker.

Opret en USB- stick - eller en dvd -  på en anden PC fra den side, som linket går til. Gå ind i bios på den computer, der er i stykker og start op på dit valgte medie.

Så kan du prøve at geninstallere Windows 10. Hvis du er heldig, kan du nøjes med at opdatere den, så du kan beholder dine nuværende programmer og filer. Men det er måske ikke nødvendigt, hvis du allerede var i gang med at nulstille den.
17. november 2017 - 17:21 #10
Jeg vil prøve #7 og #8 hvis ikke det virker har i så andre råd?
17. november 2017 - 17:22 #11
Hvordan overfører man det fra USB-sticket til computeren inde fra bios?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. november 2017 - 17:33 #12
Det var derfor jeg spurgte på Computernavn? I det det er forskelligt fra model til model!
det bedste er at trykke på den mulighed der kortvarigt vises nede i venstre hjørne hvor der står BIOS setup og BOOT Selector Her vælger du Selector her vælger du så DVD eller USB Start
Ellers skal du i BIOS Sætte Til det medie du har.

https://ibb.co/gNAx8R
18. november 2017 - 21:49 #13
Jeg har nu downloadet mediet på et USB, men ved ikke hvordan jeg får den til at starte op på det. Jeg har prøvet at kigge inde i bios, og ændret boot. Men der er ikke sket noget. Nogen som har en video der viser hvad man skal gøre eller noget i den stil?
Avatar billede jalved Ekspert
18. november 2017 - 22:22 #14
Har du brugt Media Creation Tool til at lave din USB-stick - og ikke kun downloadet Media Creation Tool til din stick?

Og er du helt sikker på, du booter fra din stick?
Avatar billede jalved Ekspert
18. november 2017 - 22:24 #15
Har du et navn og modelnummer på din stationær?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2017 - 22:47 #16
Jeg har jo forgæves ventet på navn på Pc navn #12 men når du skriver F2 til BIOS kan det jo være en ASUS? så skal du når du starter trykke på ESC og der vælge USB Stikket og også se om der står noget med EFI/UEFI? så skal du vælge dette
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2017 - 23:07 #17
Hvis det er en UEFI Bundkort så vælg GPT muligheden!
https://ibb.co/cHkaf6
19. november 2017 - 15:14 #18
Det er en mm-vision computer
19. november 2017 - 15:16 #19
En asus model
19. november 2017 - 15:17 #20
Jeg er inde under boot priority og har prøvet at starte op fra "Buffalo" Som den eksterne hard disk hedder. Men der sker ikke noget. Der er tre UEFI muligheder, men de hedder alle det samme og ingen af dem er USB eller GPT.
19. november 2017 - 15:39 #21
Jeg er ikke sikker på jeg booter fra min stick. da jeg ikke ved hvordan jeg booter fra den.
Avatar billede jalved Ekspert
19. november 2017 - 16:16 #22
Det lyder korrekt med boot priority. Men husk at gemme indstillingen, der gør at du først booter op på din USB-stick.

Jeg lægger mærke til, du både skriver stick og ekstern harddisk.

Det er vigtigt, at hvis du har forberedt din stick med Media Creation Tool, at du har brugt versionen til USB.

Der kan også godt gå lidt tid fra, du starter på din stick, til du faktisk kan se, at der sker noget. Så prøv også at vær lidt tålmodig.
Avatar billede jalved Ekspert
19. november 2017 - 16:21 #23
Og du har hentet Media Creation Tool på en anden computer - og med dette forberedt din stick, så der nu bl.a. ligger en mappe på det, der hedder "boot"?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2017 - 17:13 #24
ASUS er jo et vidt begreb
Sådan skal dit USB se ud
https://ibb.co/fx9mL6
Men jeg forlader tråden du opfører dig som om vi sidder ved siden af din Computer og ved alt om den. Og jeg kan i hvert fald ikke gætte på afstand!
Avatar billede jalved Ekspert
19. november 2017 - 19:36 #25
Har du stadig garanti på computeren?

Selvom du ikke har, kan du ringe til Asus og få telefonsupport. Det kan være, det er nemmere for dig.

https://www.asus.com/dk/support/CallUs

Det kan være en god ide at have adgang til en anden computer, internet og et usb-stick, mens du taler med dem, så de evt. kan vejlede dig undervejs.