Avatar billede 1Piece Praktikant
15. november 2017 - 19:15 Der er 4 kommentarer

Prisvudering af pc

Hej allsammen.
Vil gerne have en pris vurdering af min pc, vil nemlig gerne sælge og købe ny.

Specs:
Operativsystem: Windows 10 Pro 64-bit
CPU: I5 3570k 3.40GHz ivy bridge
RAM: 8,00 GB Dual-Channel DDR3 (10-11-10-30)
Motherboard: Asus Maximus V Gene (LGA1155)
GPU: Asus Nvidia GeForce GTX 660 2GB
Storage: 111GB Kingston SV300S37A120G (SSD) og 465GB SAMSUNG HD502HJ (Harddisk)
Avatar billede Carnac Forsker
15. november 2017 - 21:51 #1
Tror du skal være heldig hvis du finder nogle der vil give mere end 1000 kr for den.
Avatar billede jalved Ekspert
15. november 2017 - 23:59 #2
Der er desværre nok ikke det store salg i brugte stationære computere, så du skal nok ikke forvente for meget af prisen.

Slet ikke i forhold til, hvad du oprindeligt har givet, hvis du håber på et godt tilskud til en ny PC.

Du kan prøve at sætte den i DBA og se, om der er nogen interesse for den.

Måske kan du med få enkle midler - og for en overskuelig pris - tune din nuværende maskine så meget, at du finder den anvendelig et stykke tid endnu?

Men måske har du allerede fundet en anden, du vil have fat på :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
16. november 2017 - 08:20 #3
Det er næsten grafikkortets styrke, der bestemmer prisen på en stationær PC. De øvrige specs ser egentlig udmærkede ud til en PC, som vil kunne bruges i adskillige år endnu, hvis ikke der kræves hårde spil-ydelser. Kortet er hæderligt og vil kunne trække de fleste spil på middel-lave indstillinger.
https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+GTX+660&id=2152

Hvis den er meget velholdt, kan du jo prøve med 4.000 kroner og se, hvad der sker...
Avatar billede 1Piece Praktikant
16. november 2017 - 12:30 #4
Jeg synes da selv at den er meget velholdt, det eneste der at der er noget støv i den. Ikke ret meget, jeg kan sagtens få det væk. Tusind tak for hjælpen eurositi!