Avatar billede Petersen195 Praktikant
18. november 2017 - 18:49 Der er 5 kommentarer

RAM passer ikke?

Goddag, jeg har i dag købt flere RAM til min PC. Mit bundkort hedder MSI B75A-G41, der er 4 memory slots, hvoraf to af dem allerede bliver brugt af 2x4 GB. Har købt yderligere 2x4 GB. Ifølge MSI's hjemmeside er der plads til 32 GB på mit bundkort, hvilket er rigeligt til mig. Der står DDR3 1066/1333/1600/1800*/2000*/2200*/2400* MHz(OC, 22nm CPU required) - ud fra "DDR3 Memory" på bundkortets specificationer. De nye bundkort jeg har købt er på 1333MHz. Burde de så ikke passe? Har prøvet med alle 4, kun de nye, og et af hvert. Når jeg har et eller flere af de nye i, tænder computeren i ca. 10 sek, hvorefter den slukker, og tænder igen. Det fortsætter den så bare med indtil jeg slår strømmen fra...??
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2017 - 19:54 #1
Det kunne måske tyde på at de ikke er så "gode venner" med de eksisterende RAM-blokke. Der kan opstå problemer hvis der er tale om RAM blokke af forskellige mærker. Men det at de nye RAM blokke ikke engang kan fungere alene virker underligt. Der må være en form for konflikt mellem bundkortet og de nye RAM blokke. Hvis du oplyser om hvilker RAM blokke der et tale om vil det måske gør det mere klart.
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2017 - 21:20 #2
Herunder kan du se en liste over de RAM-moduler, som er testet ok med dit bundkort:

https://www.msi.com/file/test_report/TR10_2674.pdf

Det betyder dog ikke, at andre moduler ikke vil virke med dit bundkort, blot at ikke-nævnte RAM-moduler ikke er blevet testet med dit bundkort.

Andre ting kan spille ind, f.eks. hvilke slots, du placerer blokkene i. Kig på side 1-16 og efterfølgende sider i manualen til dit bundkort herunder (Manual > English > file size 7,7 MB), som fortæller dig, hvordan RAM-blokke skal placeres for at virke korrekt.

https://www.msi.com/Motherboard/support/B75A-G41.html#down-manual

Du skriver: "De nye bundkort jeg har købt er på 1333MHz.. Jeg går ud fra, du mener "De nye RAM-blokke ....."  :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2017 - 21:48 #3
#2
Jeg bemærkede også at der står "De nye bundkort"  og regner også stærkt med at der skal stå "De nye RAM-blokke" :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
18. november 2017 - 23:52 #4
Det kan måske betale sig at opgradere bios. Jeg kan se, at der ligger flere bios opdateringer på deres hjemmeside, og under flere af dem er det beskrevet, at opdateringen bl.a. sørger for understøttelse af flere nye ramkredse.
https://www.msi.com/Motherboard/support/B75A-G41.html
Avatar billede posten Ekspert
19. november 2017 - 02:47 #5
det med ram er en underlig ting havde til mit comendore bund kort 4 ens ram og pc ville slet ikke starte da jeg fjerne 2 stak ig satte 2 fremmede i af ram ku den starte når jeg bruger én af de ram nægter den at starte har så ikke testet dem på en anden pc for at se om de er defekte