19. november 2017 - 20:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke Identicifere netværker

Jeg har problemer med mit internet omkring at jeg bruger noget der hedder sandstørm som fører internet fra min routere til en anden som giver internet til min computer men den siger nu at netværket ikke kan identificeres netværket eller finde ip konfirguation
19. november 2017 - 20:19 #1
Det Windows 10
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2017 - 20:34 #2
Du må prøve at specificere dit netværk lidt mere.
Hvem leverer internet?
Hvilken router? Mærke og type.
Hvad er Sandstrøm ? Er det med kabel eller trådløst eller hvad?
Hvordan er din PC koblet til internetforbindelsen? Trådløst eller kabel?
Hvis nogen her skal kunne hjælpe, må vi have flere oplysninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2017 - 20:36 #3
#2 Enig :-)
19. november 2017 - 23:46 #4
Yousee/TDC levere internettet og routeren også derfra.

Sandstrøm er en der deler internet fra boxen via strømmen op til en sandstrøm box på mit værelse som har en Lan kabel over til en router der deler det videre til forskellige enheder i mit værelse på Lan kabel

Så der en lige box der fører internet fra routeren ind i den og ud i strøm kablerne op til en sandstrøm box jeg har som så deler det videre.

Det kabel det del kører med fra mit værelse og intet på værelset har internet og der står både den ikke kan finde IP'en eller idencitfete internettet

Routeren er hvid er 99% sikker på fra yousee
19. november 2017 - 23:47 #5
Har prøvet lave nogle commands som der står i andre tråde har prøvet genstarte både netværk og computeren har også prøvet slette netværks kort
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2017 - 10:33 #6
Du må i gang med en minutiøs fejlfinding.
Routeren fra YouSee er sikkert ok. Du kunne selvfølgelig fortælle os om den hedder Netgear (eller andet) og hvilket nr.
Prøv at tilkoble noget udstyr direkte med kabel til denne router og se om du kommer på nettet. Hvis det virker, så frikender vi YouSee i denne omgang.
Dernæst tilkobler du dit Sandstrøm udstyr (typenummer ville være hjælpsomt) i begge ender. Nu tilkobler du igen en enhed med kabel direkte til Sandstrømenhed nr. 2-
Virker det, så frikender vi også Sandstrøm.
Nu kommer vi så til det du kalder en router (uspecificeret?). Hvilket indgangsstik anvender du i denne? Har du været i indstillinger og slået DHCP serveren fra? Du kan ikke med fordel have flere DHCP på samme netværk.
Meld tilbage med svar på ovennævnte, så kan vi formentlig hjælpe dig.
20. november 2017 - 12:13 #7
Er næsten 100% sikker på det er sandstørm eller den fordeler jeg har der problemet pga at alle andre steder i huset end mit værelse der er internet og det eneste jeg gjord tidligere det var at trække stikket ud/ slukke fordeleren og så sætte det i og nu der intetinternet på mit værelse

Sandstrøm er en 500 mps Ethernet powerline adapter

Og

Fordeleren er 5 port gigabit switch 10/100/1000 mps netlink 1005 fra Jensen Scandinavia model nr NL1005
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2017 - 12:20 #8
Du har ikke svaret på mine spørgsmål om at teste direkte med kabel til Sandstrøm.
Måske skal du bare starte en ny installation af de 2 Sandstrøm enheder, så der er hul igennem?
20. november 2017 - 12:54 #9
Sandstrøm forgår sådan at den der nede ved internet boxen har et Lan kabel i sig fra routeren som så sender internettet ud gennem strømmen til den Sandstrøm jeg har oven på som også har Lan kabel i som giver internet til fordeleren

Så der altid Lan kabel i...

Jeg har prøvet at gøre det der står på sandstørm manualeren men det virker ikke så ved ikke hvad jeg skal gøre
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2017 - 13:01 #10
Har du prøvet  at bruge kablet fra Sandstrøm direkte i din PC uden switche fra Jensen?

Hvis det ikke virker, så må du have løst Sandstrøm-problemet først. Komplet gen-installation. Kan du ikke oplyse typenummeret på de 2 Sandstrøm enheder?
20. november 2017 - 13:15 #11
S/N 1316003633
20. november 2017 - 13:18 #12
Nu har jeg prøvet som du siger at tage den direkte fra sandstørm ind i min pc det hjælper ikke kan du eventuelt guid mig i gennem hvordan jeg kan nulstille de 2 afspters
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2017 - 13:26 #13
Jeg kan ikke finde manualen på nettet, men den blev medleveren udstyret, så prøv i gemmerne.

Her er en fra et andet tilsvarende produkt, måske kan du få inspiration?
http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/XAVB5201/XAVB5201_IG_31MAY2012.pdf
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2017 - 13:27 #14
Der må være en reset knap på hver af enhederne. Tryk på den i nogle sekunder på begge - måske er det nok.
20. november 2017 - 14:10 #15
Har manual men den siger for at de tilslutter hinanden ska jeg holde zen nede ved routeren først i 3-8 sek og så inde for 2 minutter den anden men det hjælper ikke
20. november 2017 - 14:38 #16
Det er fixet prøvede bare lykken og trykkede mange gange på den sorte knap og dårlige pludselig begyndte den at lyse op som en sindsyg

Tak for hjælpen alle sammen