Avatar billede Malanja Novice
20. november 2017 - 12:52 Der er 19 kommentarer

Sort Skærm - WIN7

Hej Forum,

Kan i hjælpe jeg har en Lenovo E530 laptop.

Når jeg skal starte den op, kan man høre blæserne starter og den kommer med de Windows loade prikker, derefter sort skærm men med synlig og bevægelig mus.

Den starter fint i fejlsikret tilstand.

Jeg har prøvet at sætte en ekstern skærm til, uden resultat.
Jeg har prøvet at sætte skærm opløsningen ned til 600x800, uden resultat.
Jeg har været i enhedshåndteringen (i fejlsikret tilstand)  og bedt den om at søge efter opdateringer til skærmkort driver, uden resultat.

Er den død, eller hvad kan jeg ellers forsøge med, ovenstående forsøg er hvad min ekspertise rækker til med hensyn til pc.

På forhånd tak og god dag

Mvh
Anja
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2017 - 13:05 #1
det er muligvis en windows-opdatering, der skal bruge tid på at komme igennem - og hvis du har afbrudt det, så vil den forsøge at rulle tilbage.
Start normalt, og lad den stå ½ times tid - test så med mus om windows er oppe igen.
Avatar billede jalved Ekspert
20. november 2017 - 13:11 #2
Det er da beroligende, du kan komme ind i din med fejlsikret tilstand.

Hvor længe har du haft problemet?

Måske kan du bare ordne problemet nemt, hvis du har et gendannelsespunkt, der ligger fra før computeren begyndte at opføre sig anderledes.

http://helpdesken.dk/windows-7-systemgendannelse/

I startmenuen, kan du måske finde en hurtig genvej til systemgendannelsen ved at skrive "system" eller "systemgendannelse" i søgefeltet. Men ellers, så bare følg ovenstående link.
Avatar billede jalved Ekspert
20. november 2017 - 13:13 #3
Eller forsøg først som #1 siger :-)
Avatar billede Malanja Novice
20. november 2017 - 15:43 #4
Den har drillet meget længe, jeg har bare ikke lige haft overskuddet til at få den fixet. Men jeg mangler den for alvor nu og må derfor tage mig sammen😊

Jeg har forsøgt at lade den stå i timevis uden resultat, og det med gendannelse er desværre ikke muligt da det åbenbart ikke har været slået til.
Avatar billede jalved Ekspert
20. november 2017 - 16:08 #5
Kan du finde skærmkortdriveren på Lenovos hjemmeside? Så prøv at installere den selv.

Men du kan også lige selv prøve at slette driveren, genstarte og så håbe, den selv finder ud at at geninstallere den oprindelige driver.
Avatar billede Malanja Novice
20. november 2017 - 16:15 #6
Tror jeg godt jeg kan, vil lige forsøge mig frem. Men "slår" det igennem i fejlsikret tilstand? Jeg er lidt på tynd is hvad det angår🙄
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 16:16 #7
Det er så ikke backlight på skærmen der driller?

Hvis du rokker på skærmen kommer der så mere lys på?
Hvis der gør det har du et knækket skærmkabel.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2017 - 16:20 #8
Har du prøvet at køre en start reparation?
https://ibb.co/dTjz8R
Avatar billede Malanja Novice
20. november 2017 - 16:32 #9
#Jalved

Har fundet SK driver og den er fra 2013, er igang med at hente ny driver fra 2016, fra Intels side og ikke Lenovo. Har det nogen betydning ??

Men er det normalt den ikke henter den nye driver når jeg trykker på opdater driver i enhedshåndtering på SK
Avatar billede Malanja Novice
20. november 2017 - 16:46 #10
#220661
Hvis kablet er knækket tænker jeg ikke den vil virke i fejlsikret tilstand, eller ville den??

#Poko1
Kan man kører den i fejlsikret tilstand, er som sagt ikke så skarp i hvad fejlsikret har af options.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 16:49 #11
Hvis teksten på skærmen står rigtigt i fejlsikret tilstand og tydeligt, så fejler backlight ikke noget vil jeg mene. :-)
Så er det den driver der loades ind ved boot der fejler.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 16:53 #12
#9 Grafik kortet er jo en hardware i computeren. Den hardware kan sagtens køre i andre computere også, så om det er fra den ene producent eller den anden bør der ikke være forskel på.
Går men i enhedshåndteringen og højreklikker på skærmkort og vælger egenskaber, så kan man under detaljer vælge hardware id. Denne id kan sagtens køre i andre computerte med andet navn også :-)
Avatar billede Malanja Novice
20. november 2017 - 17:03 #13
#220661

Jeg fik fjernet driver til SK, den genstartede og fandt så selv en driver... jeg var lykkelig i 2 sek😂 Det virkede ikke og nu skriver den i driverdetaljer STANDARD VGA-SKÆRMKORT. Før stod der Intel HD graphics 4000 og det er den jeg har hentet ny driver til. Men kan ikke få den til at køre den driver, tror jeg er kommet lidt på skråplan.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 17:39 #14
Du kan normalt altid annullere en driveropdatering inde i enhedshåndteringen.

Kan den køre i fejlsikret?
Hvis den kan så prøv at kopiere hardware id ind i tråden her i et indlæg.
Måske vi den vej kan finde en driver.
Avatar billede jalved Ekspert
20. november 2017 - 17:39 #15
Synes nu, det lyder som om, du har fint tjek på det :-)

Ind i enhedshåndtering, højreklik på dit skærmkort og opdater driveren - men vælg selv at finde den. Og brug så den, du har downloadet.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2017 - 17:59 #16
hent driver fra lenovos side med support (evt pak ud) - afinstaller standard-driver, og i samme omgang opdater drivere, og søg ikke, men skriv sti til den hentede.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2017 - 18:00 #17
sorry #15 - jeg hang i tlf inden jeg fik set dit opslag - dobbeltkonfekt
Avatar billede jalved Ekspert
20. november 2017 - 18:05 #18
#17 Sikker på, at spørgeren er glad for al hjælp, også dobbeltkonfekt :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2017 - 18:15 #19
Jeg har desværre kun fået 1 meddelelse her fra denne tråd. Hvis du kører med Intel i3-i5-i7 processor så skal intel grafikdriveren installeres som den første og så derefter  den anden hvis det er med ekstra Grafik!