Avatar billede bachovic Novice
20. november 2017 - 13:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Retunering mellem to datoer

Hejsa,

Jeg har brug for at min kode skal retunerer et svar der hedder "vinter" hvis den er mellem to dato'er og sommer hvis den er uden for de to.

Jeg har brug for at den gør det år efter år. Men hvis jeg fjerner årstal kan jeg ikke få det til at virke.

Vinterperiode (1.10-30.4)
Sommerperiode (1.5-30.9)

Har i en idé

<?php
    $paymentDate = date('Y-m-d');
    $paymentDate=date('Y-m-d', strtotime($paymentDate));;
    $contractDateBegin = date('Y-m-d', strtotime("10/01/2017"));
    $contractDateEnd = date('Y-m-d', strtotime("04/30/2018"));

    if (($paymentDate > $contractDateBegin) && ($paymentDate < $contractDateEnd))
    {
      echo "Vinter";
    }
    else
    {
      echo "Sommer";
    }
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2017 - 15:47 #1
$payment = time();
$contractBegin = strtotime("10/01/2017");
$contractEnd = strtotime("04/30/2018");

maaske
Avatar billede tvilling53 Seniormester
20. november 2017 - 16:14 #2
Hej
Her er de dato procedure som jeg bruger:
$t=time(); $md=(date("m",$t));
IF($md > 4 && $md < 8)
{
      echo "Sommer";
    }
    else
    {
      echo "Vinter";
    }
Thomas V
Avatar billede bachovic Novice
21. november 2017 - 08:58 #3
Hej @tvilling53

Det lyder som noget jeg er ude efter.
Men hvis jeg vil have den skal skrive vinter i perioden (1.10-30.4) så skal koden vel rettes til IF($md > 4 && $md < 9) ?
Avatar billede tvilling53 Seniormester
21. november 2017 - 14:44 #4
Hej
Sådan som jeg har skrevet vil echo være Sommer når $md er imellem 5-7 og andre værdier vil echo Vinter.
Så det er bare at ændre værdierne i IF-sætningen, men det der står i 1. tuborg-parenteser er det der echo-es når IF-sætningen er SAND.

Thomas V