Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 18:49 Der er 33 kommentarer

Kernel-Power 41 (63)

https://imgur.com/a/AbjkV

Jeg troede til at starte med, at det var drivere til min mus og mit tastatur, der var problemet. Sagen er, som overskriften antyder noget andet.

Hele maskinen fryser og genstarter pga. ovenstående fejl. Googler man det, er der mange forskellige forslag, men jeg har endnu ikke stødt på en løsning.

Jeg har haft skilt min maskine ad i dag og monteret alt fra nyt. Kernel-Power 41 (63) tyder på et strømproblem, men jeg kan ikke forestille mig, at min PSU, en 850W Corsair, ikke yder strøm nok. Det er først, efter jeg har formateret og installeret Windows 7 64 bit fra ny, at jeg støder på dette problem.

Er der andre, der har stødt på det problem før?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 18:56 #1
Har du tjekket hvor varm computeren kører?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 18:59 #2
Kernel fejlen behøver ikke være et strøm problem. Kan sagtens være hardware der lukker ned og fremtvinger den nævnte kernel fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 19:01 #3
Glem #1.
Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 19:15 #4
Jeg har vandkøling på CPU'en, jeg tror ikke, det er det.

Jeg har 4 x 4 GB RAM i. Den ene køleprofil er røget af, så jeg har sat den på igen. Jeg har dog kørt Memtest64, og den melder ikke om RAM fejl.

Hvis det var PSU'en, ville Windows formentligt heller ikke fryse, men lukke helt ned.
Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 19:18 #5
Kunne være rart, hvis Windows var så optimeret, at den kunne melde om den præcise årsag. Kernel-Power 41 (63) er et vidt begreb.

Kan det måske afhjælpe problemet at opgradere til Windows 10?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 19:19 #6
Ved ikke om en stresstest ville fortælle hvor det går galt?
https://www.passmark.com/products/bit.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 19:21 #7
Mit bud er måske en driver der ikke er optimal og derfor lukker den nævnte hardware ned. Du skrev i forrige tråd at den hentede driver til usb fra Microsoft selvom du også havde den hos Asus. Har du prøvet at hente den fra Asus og installere den manuelt?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 19:24 #8
#5 Jeg ville ikke opgradere til 10 uden tvivl. Dels fordi at den yder bedre end Win 7, og fordi du får en maskine der er fremtidsikret.
Du kan faktisk stasdig få den gratis. Man gør det at men laver en nyinstallation, og når den spørger om koden så indtaster man Win 7 nøglen ind.
Man skal IKKE opgradere da denne mulighed sluttede for længe siden.
Ink som der er en anden bruger herinde har gjort det flere gange indenfir den sidste stykke tid.
Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 19:27 #9
#8

Jeg forstår ikke helt. Du vil ikke opgradere eller?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 19:28 #10
Men man kan jo ikke garantere du skal bøvle en smule med drivere når du går op til Win 10
Jeg opgraderede en gammel bærbar hvor der var hardware jeg var nødt til at deaktivere, samt at jeg var nødt til at deaktivere at Windows skulle tjekke om drivererne var certificeret af Microsoft.
Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 19:31 #11
BurnInTest meldte ikke om fejl. Kun på drev G, som er Deamon Tools, der er mounted.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 19:32 #12
#9 Jo jeg ville installere Win 10. Men det skal være en nyinstallation og ikke en opgradering. Vælger du opgradering skal du til lommerne nu. Vælger du nyinstallation og taster Win 7 koden ind koster det ikke noget. Har læst et sted at dette vindue slutter her sidst på året, så det er som jeg ser det en mulighed at prøve. Der er langt flere drivere med i en Win 10 installation end i en Win 7, så muligheden for at det virker er til stede.
Men for ikke at skulle starte helt forfra kunne man jo lave et image med den Win 7 du har nu og lægge på et andet medie. Derved kan du rulle Windows 7 ind igen hvis Windows 10 ikke virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 19:35 #13
Eller på en helt anden harddisk hvis du har en til overs du kan prøve med.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 19:46 #14
Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 19:51 #15
Jeg har faktisk allerede den fil liggende på en USB, da jeg opgraderede en bærbar.

Nu kan jeg ikke huske det, men skal jeg bare dobbeltklikke på den for at installere Win og overskrive Win 7?

Jeg har system på en SSD og tre andre harddiske. Jeg har derfor ikke gemt noget vigtigt på min systemdisk, som skal overskrives.
Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 22:27 #16
Indtil videre har det ikke givet problemer at opgradere til Windows 10, men hold op hvor er Windows 10 grimt i forhold til Windows 7.

Jeg er slet ikke fan af designet i hverken Edge eller mapperne i denne computer.

Desuden kunne jeg i Windows 7 hente et program, der viste 'vis skrivebord'. Den virker ikke i Windows 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 22:36 #17
Du installerer blot Classic Shell på den og får en brugerflade du kender :-)
http://www.classicshell.net/

Jeg er heller ikke fan af Edge. Har faktisk fjernet den helt fra systemet :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 22:39 #18
Jeg har vendt mig til Win 10 og synes ikke den er så grim som Win 8 var. Her var det første jeg gjorde at installere Classic Shell. Det var Windows med alle de fliser på skrivebordet:
Den så sådan ud: http://www.reviversoft.com/blog/wp-content/uploads/2012/10/Pinned_Sites_03.jpg
Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 22:40 #19
Fedt.

Hvordan fjerner du Edge?

Og ved du, hvordan man ændrer baggrundsfarve i Start-menuen? Der er en hidsig blå farve nu.
Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 22:41 #20
Jeg har aldrig brugt Windows 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 22:46 #21
Windows 8 var for mig en opgradering fra XP som jeg brugte i 10 år :-)
Edge: Det er et script jeg har hentet og kører. Microsoft de anbefaler ikke man gør det da den er en del af Win 10. Men da jeg bruger Image er jeg ikke bange for at lege lidt med systemet. Prøver lige at se om jeg kan finde siden.
I øvrigt så har jeg under installationen af Win 10 frabedt mig alt snuseri fra Microsofts side, og jeg har også med Power Shell kørt som administrator fjernet alle de ubrugelige apps som der kommer med Win 10. Det vil sige jeg har fået en program række der er minimal. Jeg vil selv bestemme hvad der installeres på min maskine :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 22:52 #22
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 22:53 #23
Mener det var den side her jeg hentede script fra:
https://winaero.com/download.php?view.1835
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 22:58 #24
For at fjerne Apps fra Windows 10 brugte jeg som før skrevet Powershell kørt som admin. Hvor meget man fjerner er jo op til en selv. Jeg valgte at fjerne det jeg kunne:
Siden her viser hvordan det kan gøres:
https://www.askvg.com/guide-how-to-remove-all-built-in-apps-in-windows-10/
Avatar billede Nesta Juniormester
20. november 2017 - 23:01 #25
Hvorfor har Microsoft dog valgt at lægge alt det bras med? Det burde være frivilligt at installere bagefter, så vi ikke skal bøvle med at fjerne det.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2017 - 23:06 #26
#25 Ja det har du ret i. Det er på samme måde som når men køber en pc med preinstallerede programmer der i mine øjne heller ikke er meget værd. Mange er programmer der virker i kort tid hvorefter der skal penge på bordet.

Jeg bruger heller ikke en Microsoft konto på mine computere.
Jeg bruger kun en "lokal konto".
Ved godt jeg herved har sagt farvel til at bruge Store hvor man kan handle programmer.
Igen er det et valg fra min side at fravælge denne mulighed og at Microsoft ikke skal bestemme hvad jeg installerer på min pc.
Avatar billede Nesta Juniormester
21. november 2017 - 12:37 #27
https://imgur.com/a/jOd1h

Ved ikke hvorfor min siger det, når jeg prøver afinstallere Edge med det script.

Jeg er allerede godt træt af Windows 10 :)
Avatar billede Nesta Juniormester
21. november 2017 - 14:52 #28
Min PC har ikke drillet efter opdatering til Win 10, så det må have skyldtes en driver.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2017 - 15:48 #29
#28 Ja det har det.
#27 script fortæller ellers at Edge er fjernet og at du skal genstarte for at effektuere.
Har du ikke lagt Classic Shelle på så du får Win 7 brugerfladen på da?
Avatar billede Nesta Juniormester
21. november 2017 - 17:36 #30
Tror jeg prøver lave en ny installation.

Kan man lave mappeindstillingerne, så de ser ud som i Windows 7?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2017 - 17:54 #31
Ok,
Du kan kun gøre det med et program så vidt jeg ved.
Clæassic Shell som jeg har beskrevet før kan gøre det. Se indlæg #17
Avatar billede Nesta Juniormester
21. november 2017 - 18:11 #32
Jeg var for hurtigt ude. Var inde og spise, og da jeg kommer tilbage, fryser den med samme fejlmeddelelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2017 - 15:48 #33
Prøv at deaktivere driversignering:
https://www.youtube.com/watch?v=71YAIw7_-kg