Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. november 2017 - 11:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indspille en CD på 120 minutter (Windows Media Player)

Kan man - ændre indstillinger, så man kan :

Indspille en CD på 120 minutter med (Windows Media Player) ?

Så vidt jeg ved, kan man "kun" bruge en CD på 80 minutter.

Men dem har jeg snart ikke flere af.

Har, derimod flere CD'er på 120 minutter.

Dem plejer man, umiddelbart, ikke at kunne bruge.
Så vidt jeg da husker.

Men kan man ændre på indstillingerne ?

Ja, jeg har ikke så meget forstand på de dele,
som det vist fremgår her ...

*

God Valgdag og, på forhånd T*A*K. med venlig hilsen *Jørn *
Avatar billede falster Ekspert
21. november 2017 - 12:37 #1
80 minutters grænsen gælder audio-CD formatet. Dvs. de skiver man bruger i traditionelle CD-afspillere.

Hvis du i stedet for brænder en CD med mp3 filer er grænsen bestemt af, hvor mange mb, der kan være på disken. Men tjek om det udstyr, der skal afspille skiven kan afspille CD'er med mp3-filer.

En udmærket gratis løsning til de fleste brændeopgaver:

https://cdburnerxp.se/en/home
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. november 2017 - 13:08 #2
#1
Der findes CD med 90 minutters spille tid, men det er også maksimumlængden for dette medie.

http://www.pricerunner.dk/sp/cd-r-90-min.html

Jeg har selv købt disse og brændt musik på dem, og utroligt nok kan de afspilles i min gamle SONY Cd-afspiller fra 1992.
Avatar billede falster Ekspert
21. november 2017 - 14:40 #3
Efter hvad jeg har liggende, har Erik ret i 90 minutter for CD-medier. Mine med påtrykt 120 minutter er alle DVD'er.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. november 2017 - 15:27 #4
T*A*K

Ja, alle mine på 120 minutter er også DvD'er
Enten DvD-R eller DvD-RW

Jeg havde planer om, (Hvis jeg kunne) at bruge nogen til Musik

Men jeg ved ikke om man kan.

Min Computer er gammel

Ved ikke, om den kan brænde Mp3 Filer ...

Ellers kan jeg, naturligvis, ønske mig nogle på 90 minutter ....

Har snart fødselsdag ....
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2017 - 15:51 #5
#4 Jo det kan du, men kun som MP3 hvis din afspiller kan klare dette format. Bruger du en dvd afspiller til at afspille musikken, så kan du jo i princippet fylde pladen med 4.7 gb musik.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. november 2017 - 15:59 #6
Man kan jo også anvende DVD DL (dobbelt lags DVD) på 8,5 GB.
Om det er (teknisk)muligt at indspille musik på Blu-Ray 25 GB eller Blu-Ray 50 GB skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
25. november 2017 - 19:46 #7
T*A*K, igen