Avatar billede Per L. Petersen Praktikant
22. november 2017 - 15:13 Der er 6 kommentarer

Slå proxyserver fra permanent

Jeg har Windows 2010 på Compaq PC. Den er er sløv til at Google søgning efter opstart. Hvis jeg hver gang efter opstart vælger Automatisk konfiguration af proxy og kun slår brug af proxyserver fra, så virker Google søgning meget hurtigere. Hvordan slår jeg permanent proxyserver fra ???
På forhånd tak.
Per Lindved
Avatar billede Per L. Petersen Praktikant
22. november 2017 - 15:16 #1
Det er selvfølgelig Windows10 !
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2017 - 15:39 #2
fjern flueben ved automatisk konfiguration?
Men hvis ikke din pc bliver ramt af gpoer må den egentligt gerne huske dine indstillinger - samt at du ikke bør have en proxyserver i første omgang, hvis den pc står derhjemme, med mindre du har set noget op?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2017 - 16:57 #3
i lup-ikon bund/venstre skriver du 'kontrol'
det giver link til kontrolpanel, klik på den.
Her klikker du på 'internetindstillinger' og vælger så fanebladet Forbindelser
Der kan du (hvis du bruger vpn eller opkaldsforbindelser) vælge 'indstillinger' og evt slå proxy fra.
Se også på 'lanindstillinger' der er også en proxy-mulighed - slå den fra. (der skal være hak i 'automatisk registrering' og ikke andet derinde.
Avatar billede Per L. Petersen Praktikant
24. november 2017 - 14:38 #4
Tak for dit svar.
Jeg har gjort fuldstændig som du beskrev uden held.
Mit problem:
under Indstillinger dialogboks--- Indstillinger netværksproxy
Proxy dialogboks
vil jeg slå Brug proxyserver fra
Uanset om flueben Brug ikke Proxyserver til lokale adresser
så når jeg slår proxyserver fra kan jeg ikke gemme resultatet permanent.
Gem knap grånes ud
I ruden Adresse står http=xxx.x.x.x:xxxxx;ht
ruden Port er tom
I ruden Brug proxyserveren --- står <-loopback>
Er det disse ruders indhold, der skal rettes for at løse problemet?
Jeg er CAD konsulent og har derfor mange programmer på min PC. Kan et program forlange at proxyserver er slået til?
På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2017 - 15:44 #5
pk - gem et skærmdump af data (i fald de skal bruges til noget - så du kan indtaste data igen) - og derefter slet alle data i proxy-tabellen. Og se, om det kan gemmes.
Muligvis har du en viruskontrol-feature, der sikrer, at data ikke kan rettes.
Avatar billede Per L. Petersen Praktikant
11. december 2017 - 14:59 #6
Tak for info.
Jeg har Windows Defender som eneste viruskontrol¨. jeg har prøvet fuldstændig som du beskriver. Skærmdump af data i Proxy vinduer, slet al data i vinduer. Gem ny indstilling med tomme ruder. Slå Proxy fra boot PC og se om det har hjulpet.
Nej. PC starter op og fylder automatisk samme data i Proxy ruderne og slår proxy  til automatisk!