Avatar billede Ninna Nygaard Praktikant
23. november 2017 - 08:33 Der er 2 kommentarer

Jeg kan ikke læse min ekstern hard disk på macbook air

Hej CW.
Jeg er ikke det mest tekniske individ og kan simpelthen ikke finde ud af at låse min ekstern op på min mac. Da den er skrivebeskyttet. Det er muligvis NTFS, kan jeg læse mig frem til på nettet.
Jeg har fundet guides til hvordan jeg burde kunne låse den op ved at, klikke på info om disken og trykke på låsen i højre hjørne, hvor jeg skulle kunne skrive min adminstator kode og låse den op.
Min problem er bare at der ikke er nogen lås i højre hjørne.

Hvordan får jeg disken låst op og reddet alle mine billeder?

Mvh Ninna Nygaard
Avatar billede INK Ekspert
23. november 2017 - 09:38 #1
Er det en ekstern harddisk, der oprindeligt har været brugt på en pc?

I så fald findes der flere løsninger. Læs dette
https://www.howtogeek.com/236055/how-to-write-to-ntfs-drives-on-a-mac/
Avatar billede Jose98 Praktikant
26. januar 2018 - 07:25 #2