Avatar billede lurup Ekspert
23. november 2017 - 11:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vil Ikke "Aktiver hurtig start"

Jeg har 10 klasseværelser hvor der er monteret pc med tilhørende projekter der virker via HDMI kabel.
Jeg bruger lyden fra min projektor .
Jeg er nød til at deaktivere ( Aktiver hurtig start) for at den finder lyden via HDMI.
Mine pcer laver nogle gange selv om på opsætning så den aktivere hurtig start og min opsætning virker ikke.
Kan jeg gøre noget så den ikke selv laver om på den opsætning ??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2017 - 15:55 #1
På siden her https://serverfault.com/questions/793295/how-to-disable-fast-startup-using-a-group-policy står der at man skal i registeret og finde denne nøgle her:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Power\HiberbootEnabled
Den står som værdi formodentligt som 1, men skal ændres til 0
Avatar billede lurup Ekspert
23. november 2017 - 21:21 #2
Kan jeg gøre noget så den helt lukker ned ved hver  genstart eller luk ??

Ellers starten mine pcer nemlige forkert op og opdager ikke men hdmi opkobling
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2017 - 15:57 #3
Kan ikke teste det da jeg ikke har samme opsæt som du har. Det må komme an på en prøve.
Du kan jo altid gå ind og rette tilbage.
Avatar billede lurup Ekspert
06. februar 2018 - 09:19 #4
Hej 220661

Det virker fint i noget tid og så derefter kommer den tilbage til samme problem .
Altså hvor den selv aktiver hurtig start.
Jeg har prøvet at lave admin kode på system opsætningen men det hjælper ikke noget