Avatar billede gini Juniormester
26. november 2017 - 13:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen netadgang efter opdatering af Windows 10

Har en bærbar Acer, som ikke har været brugt en del måneder. Da jeg åbnede den, ville den opdatere styresystemet Windows 10. Inden denne opdatering fungerede den bærbare fint med internetadgang og alt andet. Efter opdateringen kan jeg ikke komme på internettet. Den viser Wifi punktet på min box men skriver, at det ikke er sikkert. Pudsigt nok virker resten af familiens computere fint med nettet.

Jeg har rodet med den bærbare uden at det er lykkedes mig at få hold på problemet. Håber nu, at der er hjælp at hente her.

Hilsen gini
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2017 - 18:54 #1
slet netkort driver, og indstaller nyeste netkort driver fra producentens hjemmeside.
mange bundkort har intel kort.. du kan google din acer model og finde ud af hvad den har.
Avatar billede gini Juniormester
27. november 2017 - 16:34 #2
Tak for dit hint. Jeg gik så ind og fandt ud af en LAN driver på den bærbare var QUALCOM ATHEROS AR5B93. Gik på DriverUpdate Utility og fandt en henvisning  til programmet opdatering af driveren, som jeg lagde over på en USB nøgle. Den stoppede jeg ind i den bærbare, kopierede den over og gik ind i programmet. Da den ville opdatere driveren kom den frem med Socket error 11001.

Der er også en driver BGN Atheros HB97 på den bærbare, men resultatet er det samme.

Den bærbare havde først Windows 7 installeret og har nu Windows 10, så jeg går ud fra, at driveren på Windows 7 bare ikke dur til Windows 10.

Har du en løsning på dette problem, vil jeg være glad. TAK
Avatar billede gini Juniormester
10. december 2017 - 16:32 #3
Det viste sig, at jeg ikke kunne finde en opdatering til netkortdriveren. Jeg fik så et råd fra anden side, at jeg skulle gå ind og tilbageføre Windows til den forrige windowsopdatering, og det lykkedes at komme tilbage til en pudsig Windows, idet det er halvvejs Windows 7 og halvvejs Windows 10, men jeg kunne igen komme på nettet uden problemer. Det har nu kørt fint i mere end en uge. Desværre kom der i morges et stort hvidt felt på skærmen, hvor den ville gå videre med opdatering af Windows 10, og jeg kunne ikke se nogen måde at bremse det på, så jeg slukkede fuldstændig for den bærbare. Er der en løsning på, hvordan jeg undgår, at den opdaterer til fuld Windows 10 og jeg derved igen mister netadgangen. Hvad gør jeg????
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 16:46 #4
nej du har gjort forkert.
du skal hente netkort driveren fra PRODUCENTENS hjemmeside!

det dur ikke med en "driverpakke" "tuner" "updater" program, som "nogen" har lavet.
med den originale driver, da kan du putte den ind, EFTER windows 10 updaten har smadret noget :)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 16:47 #5
se om du kan finde ALLE driverne til din ACER, inde på Acers hjemmeside!
Avatar billede milter Ekspert
10. december 2017 - 17:30 #6
Find og installer driveren til dit netværkskort hos Acer.

https://www.acer.com/ac/da/DK/content/support

Kontroller, at driveren/netværkskortet virker og kig så på linket herunder:

https://www.laptopmag.com/articles/disable-automatic-driver-downloads-on-windows-10

Og måske virker det trick kun, til de dejlige programmmører hos Microsoft finder en måde at forhindre os i at gøre det :-)
Avatar billede gini Juniormester
10. december 2017 - 17:44 #7
Tak for svar sidwave...

Der er 3 Wireless LAN drivere på Acers side om den bærbare:

Dato              Version            Vendor            Size

210.04.08      8.0.0.259        Atheros          21,1 MB

2010.04.08    5.60.18.8        Broadcom      16,3 MB

2010.04.08    13.0.0.107      Intel                126,7 MB

Hvilken en af dem mener du, er den rigtige at finde en opdatering til???