Avatar billede AOlsen Juniormester
27. november 2017 - 11:42 Der er 1 løsning

Tolke Excel Repair Log Fil

Hej Eksperter,

Jeg bruger GemBox til at autogenerere Excel ark. Det er gået godt i 8 år. Jeg har dog for nyligt haft brug for at indsætte en ekstra kolonne og dermed flytte rundt på det oprindelige design.

Desværre får jeg nu en en meddelelse fra Excel hver gang et ark skal åbnes, at "Vi fandt et problem i noget af indholdet... Vil du gendanne.. etc".

Når jeg har gendannet, ser arket ud til at virke helt fint. Spørgsmålet er derfor hvad det er, der får Excel til at vise en repair dialog?

Fejllog er indsat herunder og giver ikke umiddelbart meget hjælp. Jeg hæfter mig dog ved, at den reparerer noget i ark 3 og at ordet "vis", der bruges i feltværdien  "Reparerede poster: Vis fra /xl/worksheets/sheet3.xml-de". tilsyneladende kan skifte afhængig af typen af reparation. Der kunne i følge Google også stå sortering etc.

Er der nogen eksperter, der ved hvad "Vis" dækker over. Er det celle formatering?

Andre gode idéer til fejlsøgning modtages også gerne. Jeg har forsøgt med "SpreadSheet Compare" fra Excel Pro Plus (sammenligner uåbnet fil med repareret fil. Det har dog ikke hjulpet mig videre.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="true"?>
-<recoveryLog xmlns="http://schemas.openxmlformats.org/spreadsheetml/2006/main">
<logFileName>error075200_01.xml</logFileName>
<summary>Der blev fundet fejl i filen 'C:\Users\Allan Olsen\Desktop\MyFile.xlsx'</summary>
-<repairedRecords>
<repairedRecord>Reparerede poster: Vis fra /xl/worksheets/sheet3.xml-del</repairedRecord>
</repairedRecords>
</recoveryLog>
Avatar billede AOlsen Juniormester
07. december 2017 - 13:55 #1
Efter lang tid lykkedes det at afgrænse problemet. Det viste sig, at Excel fjernede et Freeze pane.