Avatar billede alasport Novice
02. december 2017 - 10:18 Der er 2 kommentarer

backup ved sletning af fil på Synology DS212+

Jeg kører med en Synology DS212+ NAS og der er 2 harddiske som kører RAID, sådan at hvis den ene harddisk dør, så har jeg backup i den anden.
MEN...
Den anden dag slettede jeg ved en fejl en fil og så var den væk.

Hvordan kan jeg få Synology'en til at lave flere versioner af en mappe, sådan at  jeg kan genskabe filer som jeg har slettet fra en mappe. Altså at den gemmer i f.eks. 14 dage.

OBS. Jeg ønsker ikke at lave backup til andre NAS eller eksterne harddiske.

Tak for hjælpen
Avatar billede alasport Novice
02. december 2017 - 10:52 #1
Beklager ulejligheden.
Jeg kunne åbenbart gøre det med Hyperbackup.
Den har jeg sat til at køre backup med lokal destination hver mandag.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
02. december 2017 - 13:04 #2
Brug evt.Synology Data Replicator 3
Dette program er udgået fra Synology men virker tilsyneladende stadig.
* Indstillinger, aktiver filversioner, fx. 5,
* Indstillinger, Gendannelsespunkter, fx. 30 (hvor mange gamle backuper, der gemmes)
* Indstillinger, marker automatisk start af data replikator 3.
Hvis du vil udføre planlagt sikkerhedskopiering under log ud, skal du indtaste det brugernavn og den adgangskode, der bruges ved login på computeren. Klik derefter på OK.