02. december 2017 - 12:51 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke gendanne iphone SE via iTunes, da "værdien mangler"

HJÆLP! Jeg har, fordi min telefon gik i black screen med roterende hjul hvert 30-60 sec og overophedede ud over normen, læst mig frem til, at det kunne skyldes et problem i softwaren, hvilken kunne løses ved at nulstille alle indstillingerne på telefonen. Dette gjorde jeg, MEN, åbenbart blev min adgangskode til telefonen også nulstillet? Så selvom jeg ikke har "glemt" min kode til telefonen, er det det jeg har arbejdet ud fra, da jeg ikke har fundet noget der svarer til overstående online eller på apple support. (som selvfølgelig holder lukket i weekenden)

Jeg fandt en løsning, hvor man kunne tvinge telefonen til gendannelse ved at tilslutte til iTunes, hvilket jeg har prøvet med flere forskellige fremgangsmetoder, herunder sluk + hold start inde i 3 sek + hjem inde i 10 sek og sluk + tilslut lader mens home holdes nede, men lige meget hvad får jeg følgende besked i iTunes: "iTunes kunne ikke oprette forbindelse til denne iPhone. Værdien mangler"

Nu er jeg gået igang med at sikre at min mac er 100% opdateret inkl. styresystem mv. (iTunes er opdateret, men nu prøver jeg at opdatere alt).

Da jeg ikke har kunne finde noget online om ovenstående melding fra iTunes, vil jeg høre om nogen herinde har oplevet lignede, eller har en idé til, hvordan jeg kan få adgang til min iPhone igen. Det skal siges at der er tale om en iPhone SE, købt i august 2017.
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2017 - 13:17 #1
Har du prøvet denne metode
https://support.apple.com/da-dk/HT204306

Ellers er dette en mulighed
https://support.apple.com/da-dk/HT201252

Haar du logget ud af "Find my iPhone" på din telefon? Ellers kan du gå i iCloud med dit AppleID og fjerne enheden fra kontoen. Så burde den kunne nulstilles.
03. december 2017 - 15:48 #2
Tusind tak for løsningsforslag! Jeg har nu fjernet enheden fra kontoen via iCloud/Find my iPhone, desværre får jeg stadig følgende melding i iTunes, uanset hvilket metode jeg bruger (dem du linker til er egentlig den samme, da det er her man ender når man ikke har koden til telefonen...)

"iTunes kunne ikke oprette forbindelse til denne iPhone. Værdien mangler!"

Dette betyder at alle de metoder jeg kan finde frem til hvilket indebærer at gendanne en deaktiveret iPhone via iTunes ikke virker :(

Andre løsningsforslag taget imod med kyshånd!
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2017 - 20:07 #3
Så er der nok kun tilbage at kontakte din leverandør (telefonselskab eller Apple).
Avatar billede jalved Ekspert
03. december 2017 - 20:18 #4
Du kan lige prøve dette også, før du går til din forhandler:

https://www.imyfone.com/itunes-issues/itunes-could-not-connect-the-value-is-missing/

Har du prøvet via en anden computer?

Nå, men heldigvis har du jo garanti på endnu. Det er selvfølgelig ærgerligt, den ikke virker. Men det løser forhandleren så :-)
03. december 2017 - 21:28 #5
Tusind tak for input - og tusind tak for at finde noget om dette manglende værdi i iTunes jalved! :)

Jeg fik det til at lykkedes ved:
1) opdatere alt hvad kunne opdateres.
2) genstarte både PC og iPhone (et par gange)
3) Tilslutte iPhone til iTunes på følgende måde:
- sluk iPhone
- Hold hjem nede i 3 sek. mens kabel tilsluttes
- Mens iPhone er tilsluttet, og hjem knappens holdes nede, hold start nede i 10 sek.
- Herefter kom det ønskede frem på skærmen, som de viser nederst i artiklen fra ink: https://support.apple.com/da-dk/HT204306
Avatar billede jalved Ekspert
03. december 2017 - 22:27 #6
Godt, al din ihærdighed gav bonus :-)