Avatar billede jarlja Forsker
03. december 2017 - 11:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google foto 📷 installer en mappe i stifinder på Windows 10

Hej 👋  Jeg har Google drive mappe i stifinder på Windows,
Er det ikke muligt at havde en mappe i stifinder på Windows fra Google foto .

Jeg forstår ikke det system med at Google foto ligger under Google drive, så tæller det i uploade gb.  Så jeg vil  bruge Google drive til Doc. Og Google foto til foto . På forhånd mange tak.
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2017 - 11:49 #1
I indstillinger for Google Fotos kan du sætte et flueben, så alle dine fotos i Google Fotos findes i en mappe i Google Drev.
Har du Google Drev på din PC/Mac, så vil denne mappe også synkronisere med skyen. Mappen er en undermappe til Google Drev mappen og kan ikke flyttes uden at bryde forbindelsen.
Programmet Backup og Synkronisering sikrer løbende synkronisering af de mapper, som du indstiller under præferencer. Vær opmærksom på, at du ikke skal lade den søge efter fotos i Google Drev mappen, da du så vil uploade og downloade i et uendeligt loop. der vil fylde dit lager op i løbet af nogle timer/dage.
Avatar billede jarlja Forsker
03. december 2017 - 13:57 #2
ok tak.

Ved du også hvad kriterier papirkurven har for at automatisk og ligge fotos her i. og om det kan laves om. til sidst er der et program til at søge i en eller flere mapper på samme tid efter dubletter. søge flere mapper samtidig fordi , jeg har det samme emne i 7 mapper, der kan jo kun være 2000 stk. fotos i hver mappe.
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2017 - 21:12 #3
Der findes mange programmer for dubletter. Eksempelvis dette

http://download.cnet.com/Duplicate-File-Finder/3000-2248_4-10300084.html

Dit spm. Om papirkurv forstår jeg ikke.
Avatar billede jarlja Forsker
03. december 2017 - 21:35 #4
I papirkurven ligger der fotos jeg ikke har lagt i den. Nogle af dem er det eneste jeg har. Så jeg forstår ikke hvorfor den gør det.
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2017 - 21:56 #5
#4 det har jeg ingen erfaring med. Det lyder meget mærkeligt. Hvilket program på din pc mener du foretager denne handling?
Avatar billede jarlja Forsker
03. december 2017 - 22:23 #6
Dansk hele pc'en  den har gjort det et stykke tid. Og jeg har ikke sat den til det. Hvis jeg ikke kan finde fotos ligger de i papirkurven.
Avatar billede jarlja Forsker
04. december 2017 - 20:46 #7
Tror jeg misforstod lidt dit spørgsmål. Jeg tror det er Google foto måske fordi jeg har så mange fotos , lige nu ca. 30.000 stk. Men tak for din hjælp.
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2017 - 21:13 #8
Jeg har selv ca. 50.000 fotos, som Google Fotos har uploaded til skyen. Ingen problemer og Google Fotos lægger ikke billeder i papirkurven. Det lyder meget mystisk 😀