Avatar billede malus DB Praktikant
03. december 2017 - 14:08 Der er 4 kommentarer

Bærbar kan ikke forbindes med ekstern skærm

Hej, jeg har et problem med min bærbare der ikke kan få billede på min eksterne skærm. Det er en hdmi-indgang og når jeg forbinder den med skærmen får jeg ikke billede men min pc registrerer det alligevel, den skifter opløsning og vælger man "vis kun anden skærm" muligheden slukker den bærbare skærm, så den registrerer at der er en ekstern skærm, i øvrigt har min bærbare siden problemet startede ikke kunne gå over 1360x768 opløsning men plejer at kunne være fuld hd, når jeg forbinder den til min eksterne skærm går den på fuld hd, men som sagt intet billede på den eksterne skærm. dette gør at jeg tror/håber det er et software-problem, selvom det også kunne være pc'ens hdmi-indgang. problemet ligger i øvrigt hverken i kablet eller den eksterne skærm da jeg har prøvet at forbinde min bærbare til både min eksterne skærm og mit tv med 2 forskellige kabler, med samme resultat altså at den registrerer men ikke viser billede. jeg har prøvet at geninstallere grafikdrivere, men det hjalp ikke, ville sætte stor pris på andre forslag til hvordan jeg får billede på min eksterne skærm igen.
på forhånd tak!
Avatar billede Mikael Ekspert
03. december 2017 - 14:24 #1
Godt er at oplyse hvilken Win/andet du bruger ;)
Avatar billede malus DB Praktikant
03. december 2017 - 15:12 #2
Windows 10, det er en asus bærbar ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. december 2017 - 15:17 #3
Jeg har også en ASUS Bærbar og fordi jeg kender model navnet kan jeg gå ind på ASUS Hjemmesiden og downloade de drivere jeg skulle få brug for Og mon ikke det er der problemet ligger?
Avatar billede Mikael Ekspert
04. december 2017 - 07:46 #4
Er enig med #3.. ;)

Det er før set, at en opdatering til win 10, har installeret en "ringere" driver end den oprindelige..