Avatar billede Henrik K Praktikant
04. december 2017 - 23:15 Der er 7 kommentarer

Wifi problemer

Godaften

Jeg har brug for at udvide min wifi rækkevidde, så jeg kan streame tv (65') osv. i mit udhus. Min nuværende opkobling er 50/20, og min internetudbyder (STOFA) har været forbi for at etablere et accesspoint (ARRIS VAP4402), som er placeret på loftet midt i huset (derfra er der ca. 7-8 M til garagen).

Dette er dog ikke nok, og jeg har stadig kun svagt signal i udhuset.. Dvs. ingen fodbold/streaming:-/

Kender I til en bedre løsning? Skal der en højere hastighed til, en stærkere router eller?

På forhånd tak.

/Henrik
Avatar billede Henrik K Praktikant
04. december 2017 - 23:36 #2
Tak for hurtigt svar:) Har du selv erfaringer med MESH/Google wifi? Kan jeg få fuld udbytte (eller nok til streaming) af min opkobling 50/20 i udhuset med denne løsning?

Huset er 160M2 i ét plan og garagen ligger i umiddelbart forlængelse herfra.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. december 2017 - 23:44 #3
Personligt ville jeg fortrække kabel til streaming. Har selv mulighed for at streame med WiFi der enheden står 2 meter fra router, men kører alligevel med kabel. Så har du mulighed for at køre over elnettet ville jeg nok gøre det.

Ellers har jeg kun andres erfaringer af mesh, og de er super tilfredse.
Avatar billede Henrik K Praktikant
05. december 2017 - 00:54 #4
Hej igen Michael:)
Jeg har desværre ikke mulighed for at trække kabel.. men skulle jeg ikke være pænt sikker på at kunne streame (HD kvalitet) med min hastighed på 50/20 hvis jeg køber 'Google wifi' eller denne fra 'Netgear' som jeg har set på ..

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/routere-og-netvaerk/routere/netgear-orbi-ac3000-tri-band-wifi-system/p-472912/?gclid=EAIaIQobChMIv8zUp8Xx1wIVcTPTCh0rnQoUEAQYASABEgIdLfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Tak for din tid :)
Avatar billede INK Ekspert
05. december 2017 - 09:45 #5
Vil anbefale powerline med kabel til fjernsynet. Der findes modeller, som også virker på forskellige faser på samme el-tavle. Se flere tråde herom.
Avatar billede INK Ekspert
05. december 2017 - 09:48 #6
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2017 - 10:18 #7
#4
Det er ligemeget hvor hurtig et WiFi du har, så bliver det aldrig helt perfekt til streaming og spil. Som jeg skrev i #3 så behöver du ikke träkke kabel hele vejen hvis du körer over elnettet. Du sätter den ene enhed der hvor du har din router og den anden i närheden af dit TV. Kabel fra router til enhed ved router og så kabel fra enhed ved TV til TV. På den måde behöver du ikke träkke kabel hele vejen.