Avatar billede DB7 Juniormester
05. december 2017 - 13:40 Der er 9 kommentarer

Automatiske påmindelser i Outlook

Hej,

Vi har en række opgaver, som kræver påmindelser, da man skal genbesøge problemet ca. en gang om ugen. Man kan ikke bare gentage samme påmindelse en gang om ugen, da det er skæve tidspunkter alt efter opgaven.

Jeg er interesseret i, om der findes en løsning på at oprette en makro eller lignende til Outlook påmindelser? Hvis nogle har et bud på koden, skal der være en påmindelse en uge efter, to uger efter, tre uger efter, fire uger og én dag efter, og seks uger og tre dage efter.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. december 2017 - 13:48 #1
Hverdage men ikke weekend, helligdage - eller?
Pr. mail eller/også sms - måske
Avatar billede DB7 Juniormester
05. december 2017 - 14:17 #2
Tak for svar supertekst. Det vil altid være hverdage, ja, så heller ikke helligdage.

Det er kun nødvendigt pr. mail, ikke sms.

Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. december 2017 - 14:36 #3
Ja - det kan det da.
Grunden til "kun" hverdage er ønsket om "6 uger + 3 dage", men naturligvis er det afhængigt af "basisdagen".

Hvordan bestemmes "basisdagen"?

Et evt. system kan godt tage udgangspunkt i f.eks. Excel, hvor man så kun have et samlet overblik. Det er ikke noget problem at have Outlook integreret i et sådant system. Men i sagens natur ved jeg jo ikke, hvad det handler om.

Se evt. www.supertekst-it.dk | Kontakt hvor der er direkte reference til at sende en besked, som jeg så kan svare på via mail.
Avatar billede DB7 Juniormester
05. december 2017 - 16:17 #4
Basisdagen er bestemt af hvornår opgaven bestilles.

Der er faktisk ikke så meget yderligere at forklare - vi skal blot kunne oprette disse automatiske reminders på de angivne tidspunkter. Det skal være samme tekst i hver reminder.

Er der en (ikke-betalt) løsning? :) Det ville hjælpe meget, dog ikke nok til at investere i et sådant system, da vi godt kan oprette dem manuelt. En automatiseret løsning ville bare spare en del tid i længden!
Avatar billede supertekst Ekspert
05. december 2017 - 16:25 #5
Vender tilbage....
Avatar billede supertekst Ekspert
06. december 2017 - 09:59 #6
Hej igen
Skal det være en gratis løsning - så må i afvente på andre forslag.

Et lille system kan udvikles på 1-2 timer på basis af Excel
og Outlook.
Avatar billede DB7 Juniormester
06. december 2017 - 11:08 #7
Hej supertekst,

Helt ok, jeg afventer andre forslag.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. december 2017 - 11:12 #8
Fint nok .. ..
Avatar billede supertekst Ekspert
26. december 2017 - 14:01 #9
Hej DB7

Nogen løsning?