Avatar billede michaeltryl Seniormester
05. december 2017 - 14:24 Der er 2 kommentarer

Finde bedste rute ud fra adresser

Jeg har en database med x antal adresser i
Har også et script som kan finde afstand mellem 2 adresser.
Jeg ønsker at tage en adresse og så finde den adresse som er tætteste på adresse 1, ved at tjekke på alle andre adresser.
Derefter findes adressen som er tætteste på adresse 2 ud fra de adresser som er tilbage osv. På den måde skulle den bedste rute blive lavet.
Har dog en ide om at det vil kræve nogle kræfter at databasen løbes igennem mange gange for hver..
Så derfor er der en bedre måde at gøre det på.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. december 2017 - 15:17 #1
Det er ikke en løsning her 100% har gennemtænkt. Men måske du kunne lave adresserne om til GPS koordinater.
Jeg mener der findes algoritmer, der så kan beregne hvad der er tættest på.
Dog vil 2 gps-koordinater der er tæt på hinanden, ikke nødvendigvis betyde der også er en vej mellem disse.

MEn ellers skal du nok ud i noget "navigations" kode...
Avatar billede igoogle Forsker
05. december 2017 - 15:26 #2
Det du er ude i er beskrevet med "travelling sales man problem"

her er en løsning til SQL

http://aprogrammerwrites.eu/?p=896#.WiasIVXiaUk

og en PHP

https://stackoverflow.com/questions/4525766/tsp-traveling-salesman-problem-solver-using-googlemap