Avatar billede Marianne Praktikant
06. december 2017 - 21:05 Der er 23 kommentarer

Visse modtagere får ikke mine mails

De sidste par dage har det vist sig, at der er 2 personer, der ikke modtager mine mails, hverken nye mails eller mails, som jeg har besvaret. Disse 2 har mailkonto hos Yousee, hvad jeg også selv har. Det er sat op sådan, at min yousee-webmail sender alt videre til min hotmailkonto. Jeg bruger min hotmail til at læse og skrive mails, men som afsender er sat min yousee-mailadresse. Jeg har testet med et par andre personer (en gmail og en anden udbyder), hvor der ikke er nogen problemer. Når jeg sender direkte via yousee-webmailserveren, komme mailen frem, så yousee support kan ikke hjælpe yderligere. De 2 personer, der ikke modtager mail fra mig, har tjekket deres spamfilter og blokerede afsendere - der er jeg ikke havnet. Alle mails står som sendt på normal vis hos mig, og jeg får ikke fejlmeddelelser. Jeg har meget svært ved at gennemskue, hvad der kan være galt. Forslag vil være meget velkomne - på forhånd tak. mvh Marianne
Avatar billede INK Ekspert
06. december 2017 - 22:39 #1
Formoder de 2 "modtagere" har checket Centralt spamfilter på deres respektive webmail og ikke blot lokalt på deres pc?
Avatar billede Marianne Praktikant
06. december 2017 - 22:46 #2
Tak. Det vil jeg spørge dem om i morgen.
Avatar billede Marianne Praktikant
07. december 2017 - 17:25 #3
Der er ingen af mine mails i spambakken på yousees webmail på serveren hos modtagerne, og min mailadresse er heller ikke blokeret. Hvis jeg ændrer "fra"-adressen i min hotmail til min hotmail-adresse inden jeg sender, så kommer mailen frem.
Avatar billede INK Ekspert
07. december 2017 - 20:34 #4
Jeg melder pas!
Avatar billede schack Mester
08. december 2017 - 04:31 #5
Du kan ikke bruge din yousee email adresse via hotmails SMTP servere.
TDC/Yousee har forhøjet sikkerheden på kundeemail domænerne, der anvendes nu en DMARC quarantine policy.
Da det du gør teknisk set svarer til phishing, vil dine emails bliver smidt direkte i spam hos modtagerne pga DMARC policy'en
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 11:07 #6
Hvordan løser jeg så mit problem? Min officielle emailadresse: xxx@mail.dk er veltableret og spredt til mange kontakter, men fordi TDC/Yousee har restriktioner mht hvor mange mails, man må have på deres server (som jeg ikke kan opfylde), så har jeg igennem mange år fået videresendt alle mails til min hotmail og bruger hotmailkontoen til at skrive fra og arkivere mine mails. Når jeg svarer eller sender en mail, er min hotmail sat op til at skrive, at jeg sender fra min Yousee mailadresse. Jeg vil meget gerne beholde min gamle mailadresse, men jeg bliver også nødt til at beholde min hotmail for at få plads til alle mine mails. Jeg vil være taknemlig for løsningsforslag.
Tak i øvrigt for forklaringen - jeg har haft fat i flere yousee-supportere uden at have hørt noget om dette.
Avatar billede schack Mester
08. december 2017 - 11:18 #7
Jeg er ikke helt sikker, men jeg vil du kan få din konto til at anvende Yousee's mailservere til afsendelse ved at konfigurere det her :
https://outlook.live.com/owa/?realm=outlook.com&path=/options/connections
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 11:28 #8
Tak, det er da et forsøg værd. Når jeg skal konfigurere, åbner jeg en boks, hvor jeg kan oprette forbindelse til min mailkonto. Jeg skal her taste min mailadresse og min adgangskode. Er det så til hotmailkontoen eller den anden konto (yousee)??
Avatar billede schack Mester
08. december 2017 - 11:36 #9
Det vil være Yousee kontoen
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 11:39 #10
Så prøver jeg det - tak
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 11:59 #11
Jeg skrev min mailadresse + indlogningsoplysninger til min yousee konto uden at sættte hak ved avancerede indstillinger (Konfigurer indstillinger for POP, IMAP eller Send kun-konto). Der kom en meddelelse: Vi kunne ikke oprette forbindelse til serveren for din anden konto. Hvis oplysningerne er korrekte (det er de, har prøvet en gang til), skal du sikre dig, at POP eller IMAP adgang er aktiveret fra din anden konto (det kan jeg ikke se, jeg kan gøre nogen steder på yousee webmail). Hvis problemerne fortsætte, skal du vælge POP eller IMAP indstillingerne for den forbundne konto. Så er der 3 knapper jeg kan vælge: IMAP/SMTP, POP/SMTP eller SMTP/Send kun forbindelsesindstillinger. Hvilken skal jeg mon prøve?
Avatar billede schack Mester
08. december 2017 - 12:10 #12
Jeg mener ikke Yousee understøtter IMAP, så det må blive POP3/SMTP, men der er muligvis nogle portindstillinger som skal justeres lidt.
POP3 er på port 995
ASMTP er på port 587
Begge dele kræver SSL/TLS
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 12:29 #13
Ok, nu har jeg valgt muligheden POP/SMTP. Når jeg har tastet min mail og adgangsoplysninger skal jeg udfylde serveroplysninger. Indgående (POP) server: her skal jeg skrive noget. Kan du fortælle mig eksakt hvad der skal stå? Så vælger jeg indgående serverport - den står på 995. Så skal jeg vælge godkendelse - enten basis eller spa. Kryptering: her kan jeg vælge mellem 3 muligheder: ingen, SSL eller TLS. Jeg er i tvivl om hvilke muligheder, jeg skal vælge. Håber du kan hjælpe. Tak for din fortsatte tålmodighed.
Avatar billede schack Mester
08. december 2017 - 12:35 #14
Der skal du vælge SSL eller TLS

POP3: pop3.yousee.dk
SMTP: asmtp.yousee.dk
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 12:57 #15
Jeg har udfyldt følgende
Serveroplysninger: pop3.yousee.dk (tekst skal skrives, der er ingen valgmuligheder. Der er ikke angivet noget om POP3/SMTP)
Indgående serverport:995 (det stod den på i forvejen)
Godkendelse: basis (valgmulighed: basis eller spa)
Kryptering: valgmulighed: ingen, SSL, TLS. Jeg har prøvet med både SSL og TLS. Begge gange får jeg at vide, at der er noget galt, og der kan ikke oprettes forbindelse. Hvad gør jeg galt her?
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 12:58 #16
PS: Under serveroplysninger står skrevet: indgående (PO) server - derfor valgte jeg teksten pop3.yousee.dk
Avatar billede schack Mester
08. december 2017 - 13:12 #17
Det lyder umiddelbart som om du har gjort alt rigtigt. Er forkert kodeord en mulighed ?
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 13:17 #18
Jeg har prøvet flere gange - og igen lige nu, hvor jeg var meget omhyggelig. Det virker stadig ikke, desværre.
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 13:46 #19
Jeg har igen også prøvet yousee-support. De kan heller ikke se, at det ser forkert ud, men har ikke noget bud på, hvad der kan være galt, eller hvordan jeg kan løse mit problem
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 14:01 #20
Først havde jeg sat kryds ved "Send mails via Outlooks server" og fik ingen boks vdr udgående server. Nu prøvede jeg at sætte kryds ved "send mails via din udbyders server". Her kunne jeg så udfylde udgående (SMTP) server, hvor jeg skrev: asmtp.yousee.dk - udgående serverpost står som 587. Desværre får jeg stadig fejlmeddelelse: We were unable to reach your email provider. Please check your server settings or try again later.
Avatar billede schack Mester
08. december 2017 - 14:10 #21
Hmm lyder som om Outlook ikke kan kommunikere med Yousee, det er nok ikke lige så nemt at få gjort noget ved. Supporten hos Microsoft er ... udfordrende...
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 14:15 #22
Det kan jeg forestille mig - og Yousee kan ikke hjælpe heller. Jeg kan heller ikke finde andre med sammeproblemstilling ved søgninger. Tak for din hjælp foreløbig. Jeg håber, der kommer andre gode forslag.
Avatar billede Marianne Praktikant
08. december 2017 - 18:32 #23
Microsoft support svarede faktisk på min henvendelse via mail. De skriver, at nogle indstillinger er forkert, men der er ikke noget, de kan gøre ved det. De foreslår at jeg bruger et alias - men det er jo det, jeg hele tiden har haft og ikke kan bruge længere for yousee. Det er derfor jeg vil forsøge med en egentlig synkronisering. Det vil være dejligt at få at vide, hvordan indstillingerne skal sættes, for at dette kan gennemføres.