Avatar billede Jannickhess Professor
09. december 2017 - 23:10 Der er 11 kommentarer

Airdrop kan det overfører foto/videoer til windows 10

Da jeg stadig ønsker, at kunne overføre alle filerne billeder og videoer til min pc for at skaffe plads på min iphone, på android som jeg ikke kender så godt, er det på trods af det ganske nemt,

Men på iphone, er det gået hen og blevet alt for vanskeligt at overføre foto og videoer til min Windows 10 computer

På dette punkt er iphone altså langt bagefter, de andre smartsphone,

Jeg vil blive noget så glad, hvis nogen kommer med en simpel løsning
hvis f.eks Airdrop vil kunne bruges,

det handler om 979 videoer og 9023 billeder,
for at skaffe plads igen til nye ting på min iphone,
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2017 - 01:44 #1
ITunes eller OneDrive - lad en af dem synkronisere data til pc, flyt data på pc og slet dem så på iPhone (iTunes er lettest til det)
Avatar billede INK Ekspert
10. december 2017 - 12:04 #2
Hvis du med usb kabel forbinder din iPhone til din pc, så kan du med det i Windows10 indbyggede fotoprogram "Billeder" importere dine fotos.
Du skal ikke anvende iTunes!
Avatar billede INK Ekspert
10. december 2017 - 12:05 #3
Airdrop er en funktionalitet, der virker mellem Appleenheder.
Avatar billede Jannickhess Professor
10. december 2017 - 20:26 #4
Kære alle,

Der står udfor min profil, at jeg skulle være seniormester, det er noget af en flot titel, men med hensyn til iphone, så bliver den ved med at drille gevaldigt med hensyn til "bare" lige at flytte alle min billeder og videoer, fra iphone til min pc,er

selv efter at jeg har modtaget en ny iphone, der dog løste det problem jeg tidligere havde med kunne tilslutte den via kabel til min pc,

en iphone fungere åbenbart ikke "bare" som en alm harddisk hvor man da bare lige flytter alle filerne fra A til B

Det har drillet mig lige siden jeg købte min første iphone, og jeg har stadig ikke helt fundet ud af hvordan at itunes det fungere, ??

Både jeg og flere af mine gode venner, og apple har flere gange forgæves forsøgt at hjælpe mig, dog kan Apple jo ikke se hvad jeg gør på min pc,er -

Jeg har haft kontakt med Apple, i rigtig mange timer 30 timer mindst ifølge opkaldslisten fra mit telefonselskab, det er virkelig en af de store problematikker om hvordan jeg skal få overført alle mine billeder fra iphone til min pc,

Med android telefoner, som jeg har en enkelt af, der er det skide let
sætter stikket i laderen og min pc,
derefter kopiere jeg alle billederne og videoer over på min pc,

Men det er iphone at jeg har haft i rigtig mange år, men som stadig volder mig enormt mange problemer, med hensyn til at få billeder over på min pc,er.

Da der snart ikke er mere plads på min iphone med 64 Gb så haster det efterhånden med at få det løst,
Avatar billede INK Ekspert
10. december 2017 - 22:19 #5
Har du forsøgt #2 ? Hvad gik der galt ?
Avatar billede Jannickhess Professor
19. december 2017 - 21:49 #6
Hejsa INK

nybegynder med hensyn til flytning af billeder fra iphone til min pcér

problemet er at iphone af en eller anden grund ikke kan flytte alle mine billeder over på min pc, da min pc/iphone kun vil flytte nye billeder,

derfor finder den kun 3 billeder, men jeg har taget langt flere billeder

findes der ikke en måde hvorpå at jeg kan flytte de flere 1000 billeder fra min iphone på trods af at iphone tror at alle billederne er helt nye, men det er de jo bare ikke

håber på at der findes en løsning,
Avatar billede Jannickhess Professor
19. december 2017 - 22:06 #7
Hejsa INK

jeg læste i en anden tråd at iphone er det bedste mormor udstyr der findes, til mindre it kyndige, men vedr. flytning af filer fra en iphone til en pc, det er noget af en udfordring, jeg læste også på den anden tråd at du selv har en mac,
men jeg har kun en pc jeg kan overfører til

Jeg kunne nemt forestille mig at apple de gør det noget nemmere at kunne overføre foto fra iphone til en mac, da det begge er apple produkter, (men jeg køber ikke en mac bare for overførsel af billeder)

ingen af mine private it nørder, har kunnet finde en løsning på dette problem,

Min nye iphone jeg har fået byttet, den kan godt findes af min pc, men videre kommer jeg bare ikke

Kan du evt, skrive lidt mere i detaljer hvad jeg skal gøre for at få det til at fungere,

indtil videre har jeg gjort dette

1. tilsluttet iphone til pc
2. godkendt iphone til overførsel af foto
3. iphone er låst op.
4. åbnet programmet (billeder) på min pc
5.derefter klikket på impotere inde i (billeder) programmet.

den finder kun 3 billeder,
men jeg har flere 1000 billeder ? og flere videoer

Gør jeg noget helt forkert, eller hvad ?
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2017 - 22:07 #8
Hvis du starter appen "billeder" i Windows 10 og tilslutter din iPhone. Husk godkendelse på iPhone. Derefter importer fra usb enhed og billeder fra iPhone vil så være klar til import. Virker fint hos mig. Forsøg lige igen, og fortæl detaljeret om hvad der går galt.
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2017 - 22:16 #9
#7 Du gør det tilsyneladende korrekt. Hvilken model iPhone? og hvilken version iOS?

Du kan også søge med stifinder på telefonen. Husk igen at godkende pc fra din telefon.

Mappen iPhone - internal storage - DCIM - 1xxAPPLE her ligger billeder og videoer optaget med iPhone.

Formoder alle billeder er taget med iPhone?

Når du finder dem, kan du manuelt flytte til pc.

Jeg har tidligere skrevet til dig om Google Fotos appen, der sender alle billeder og videoer til "skyen", hvorfra de kan downloades.

Du kan også anvende Apples iCloud og gemme fotos i Apple-skyen.
Avatar billede Jannickhess Professor
20. december 2017 - 02:00 #10
hvor der står (OP) - (NED)
disse er helt tomme, det er vel ikke meningen ?Det er en iphone se med 64 gb plads ios er 11.2.1
nogle af billederne er overført fra nikon D5300 via wifi

men de allerfleste af billederne er taget med iphone se
og også med en tidligere iphone 5S - pga. icloud hentede jeg gamle billeder og videoer ned på min nye iphone se.

Der er også mapper der hedder 104CLOUD mv - de ligger vel også på min iphone?

jeg har icloud i skyen og betaler også for ekstra plads, men det fungere ikke helt som det burde, (under denne pc når jeg går ind på icloud-fotos, hvor der står (OP) - (NED) da disse "mapper" er tomme
Avatar billede INK Ekspert
20. december 2017 - 14:26 #11
Med stifinder må du kunne finde alle dine billeder på iPhonen og overføre til PC.

Det lader ikke til din iCloud løsning er korrekt installeret. Prøv at afinstallere og geninstallere. Log på med det samme AppleID og se om du kan få gang i overførslen fra iCloud til din PC.