Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. december 2017 - 11:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gøg & Gokke's *Sidste film, sammen*

Jeg kom til at tænke på, slutningen af en Gøg og Gokke film -

Deres *Aller sidste, sammen*

Hvor Stan Laurel og Oliver Hary er sammen.

Men "Gokke" dør, midt i film optagelsen ...

Og så møder Gøg en hest, der har Gokke's bowlerhat på.

Symbolsk - Ja.
Sørgeligt - Ja !

Kan kun huske slutningen. Som vi så som børn. På TV.

A : Hvad hed filmen ?
B : Hvad handlede den om ?
C : Årstal ?

*

God Søndag til jer fra *Jørn*
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. december 2017 - 11:41 #1
Oliver Hary = Oliver Hardy !
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 12:08 #2
deres sidste film hedder Utopia. fra 1951.
http://www.imdb.com/name/nm0001316/?ref_=nv_sr_1

jeg har alle deres film.. :)
Avatar billede eurositi Ekspert
10. december 2017 - 12:09 #3
"Gøg og Gokke på Atomøen" (Originaltitlen er "Atoll K" eller blot "Utopia") fra 1951. http://www.imdb.com/title/tt0042210/
Oliver Hardy døde først i 1957, og Stan Laurel først i 1965, men de havde begge betydelige helbredsproblemer, allerede da denne film blev optaget (i Frankrig).

Hele filmen kan ses gratis her: https://www.youtube.com/watch?v=bSCm-NjVW1I

Jeg kender ikke selv filmen, så jeg kan ikke kommentere på scenen, du omtaler. Men Gokke er, såvidt jeg kan konstatere, helt og aldeles i live ved filmens slutning. Mange har dog tilsyneladende alligevel hæftet sig ved filmens symbolske slutning, hvor de to efterlades på den øde atol.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 12:14 #4
der står den handler om at de strander på en øde ø, og at uranium opdages på øen, og så kæmper stormagterne om øen..
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2017 - 12:15 #5
Gokke dør først 6 år efter i 1957 :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 12:15 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2017 - 12:16 #7
Står også så fint i sidwave's link #1 :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. december 2017 - 12:32 #8
T*A*K !

Ja, jeg husker SLET IKKE titlen på filmen - Eller handlingen.

Husker "KUN" , at til sidst møder Stan Laurel en hest med Bowler Hat på -
Lige som den, Oliver Hardy gik med.

Så vidt jeg husker (men er ikke sikker) styrkede han ned med et fly i filmen (Gokke).

Er det deres sidste film sammen ?

Er det noget fra en film, som de lavede (Hvor Gokke stadig lever ?) - Men det er jo ikke noget at spøge med. !!! (Husker det ikke).

har Stan Laurel lavet selvstændige film - bag efter ?
Hvor han møder en hest med Bowler hat ? (Symbolet på Gokke, hans ven).

Mærkeligt, at jeg kom til at tænke på det.

Men det var min Mor og Far, der sad og så filmen på TV med mig - Og forklarede Symbolikken.

Dem tænker jeg - ofte på - Gør man, sikker, når man kommer op i årene ...

Ikke ?
Avatar billede Marc F. Mester
10. december 2017 - 13:31 #9
Hej :-D !
Jeg tror, jeg har fundet dem: https://www.youtube.com/watch?v=3jDUqimcGt0
i fuld længe.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2017 - 13:42 #10
#9 Ja ser man de sidste 2 minutter af filmen her ser man det Jørn husker.
At filmen her så er fra 1939 og ikke er deres sidste sammen er jo en anden sag :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. december 2017 - 13:43 #11
JAAAAAA !!!!! Det er jo den - Men lavet før Gokke døde (Rigtigt) åbenbart !!!!

TAK til ALLE !

Super god hjælp - Tak, alle sammen !!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2017 - 13:48 #12
Velbekomme Jørn