Avatar billede Erik Wulff Novice
11. december 2017 - 15:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Launcher på min OPO virker ikke tilfredsstillende

Kan jeg gendanne min OnePlusOne, hvis jeg afinstallerer MS launcher ver. 4,2,1,38412? Jeg har installeret den i går, men nu kan jeg næsten ikke genkende min smartphone. Alle baggrunde virker forvirrende og en læsning er vanskelig. Visning af tid er ufuldstændig og nu forstår den ikke dansk tale, som jeg ofte har brugt. Jeg har ikke selv genstartet enheden.

Erik Wulff
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2017 - 16:12 #1
Du burde blot kunne afinstallere Microsoft Launcer. I listen over applicationer, finder du ikonet, holder fingeren på det et par sekunder, og trækker den op på skraldespanden

Hvis det ikke virker, kan du helt gendanne telefonen til fabriksindstillinger - indstillinger -> ned i bunden og finde "Backup og nulstilling", og så vælge en af de gendannelsesmuligheder der er.
Avatar billede Erik Wulff Novice
11. december 2017 - 17:47 #2
Tak for at bekræfte min fornemmelse, men jeg har læst om problemer. Jeg har ingen icon for skraldespand, men kan vælge ’Afinstaller’. Den virker dog ikke, heller ikke efter brug af ’ Tving til at standse’.

Jeg kan se, at der også er installeret ’Microsoft Hyperlapde Mod’  (com.cyngn.hyperlapse.plugin), som jeg først nu har brugt Tving til at standse’. Jeg har endnu ikke valgt ’Afinstaller,’ som er aktiv.

Jeg vil først søge flere info om denne app, men vil naturligvis gerne have et godt råd evt. om andre apps fra MS.

Erik Wulff
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2017 - 18:00 #3
Dit problem er så nok, at du har den tidlige udgave af OpO, der ikke kom med Oxygen udgaven af Android, men i stedet Cyanogen. Denne er i forvejen godt specialiseret (og lækker hvis du spørger mig), men "Launcher" har nok ikke kunne arbejde ordentlig sammen med den.

De microsoft apps jeg har haft, har kunne afinstalleres uden problemer, så når du nu støder på problemer, ville jeg nok overveje en komplet gendannelse...
Avatar billede Erik Wulff Novice
11. december 2017 - 18:34 #4
Det er korrekt med Cyanogen og jeg har været glad for OPO uden MS.
Jeg kan ikke bruge MS skærm og kunne skifte startskærm fra MS Launcher til Trebuchet. Den ligner min oprindelige, som jeg er glad for og kender godt. Jeg skal kun ændre baggrunden uden et billede.

Jeg vil venter med at afinstallere og afprøve MS igen og mine indstillinger. Jeg kan tale dansk til min Google-skærm, men MS Bing kan kun forstå engelsk. Det vil ikke virke med en hurtig søgning på danske adresser.

Erik Wulff
Avatar billede Erik Wulff Novice
11. december 2017 - 21:27 #5
Jeg følte meget, at jeg havde mistet min velfungerende OPO efter installation af MS, men efter et skift til min (næsten) oprindelige startskærm virker den igen. Jeg kan igen indtale en meget kort besked på dansk få et kort (Maps) med en god vejledning og kort, der viser vej med dansk tale. Det tager kun få sekunder inden der er oprettet et kort.

Med MS er der absolut ingen forståelse for dansk tale, men selv på engelsk er der alt for mange fejl. Jeg har opnået forståelse på mange rejser både som maskinmester og supervisor på skibe med ansvar og som alm. turist. MS med Bing forstår mig ikke med alt for mange fejl. Det er ikke acceptabelt. Jeg har ikke tid til de mange forsøg med mange andre gøremål end en  mobil, der ikke forstår mig.

Jeg vil evt, vende tilbage, når jeg har mere tid. Jeg vil muligvis vende tilbage, når jeg har mere tid. Kun et enkelt spørgsmål mangler. Kan jeg evt. nøjes med at slette den nye MS startskærm?  Jeg har ikke haft tid til de mange spørgsmål, som er opstået,

Erik Wulff