Avatar billede knuldefar1942 Forsker
12. december 2017 - 12:48 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

formatere pc

kan men ik formatere en hd uden cd rom altså fjerrne pertisonene så pc er tom
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2017 - 13:31 #1
Må man spørge hvad formålet er?

Hvis det er for at geninstallere styresystemet, så vil dette kunne ske fra usb stick og her vil man samtidigt kunne formatere harddisken.

Hvis det er for at skrotte pc'en uden at nogen kan få adgang til filer, så er en fysisk destruktion af harddisk det mest effektive (hurtigste).
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2017 - 13:43 #2
det er bøvl med bootable usb sticks. folk kan ikke finde ud af at lave dem, og spørger igen og igen om det.

svaret min ven er, hvis du vil omformattere og lave en ny windows forfra, så skal du bare sætte windows cd i, og ved installation kan man vælge at partitionere og formattere harddisken, inden den installerer windows.

det er langt nemmest at installere windows fra en DVD, fremfor at rode med hvordan man får lavet en bootable usb stick, hvor windows skal kopieres overpå.

så svaret er, hvis du har dvd med windows, så bare i med den, og se at formattere/partitionere disken, når muligheden viser sig i installeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2017 - 14:08 #3
Jo som ink skriver kan du gøre det med Et USB Stik og det er lige så nemt at fremstille som en DVD. Hvis det er en Pc. der er fabriks opsat uden installations medie!
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2017 - 14:14 #4
Nu skriver spørgeren jo netop, at han ikke har et CD/DVD drev ;-)
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
12. december 2017 - 15:04 #5
hvofrdan  baænder man windos til en cd en iso fil købt
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2017 - 15:14 #6
Du må forklare dig lidt bedre Har du købt en ISO Fil? Og til hvilket styresystem? Hvis det er Windows 10 er den gratis og hvis det er til et nyere styresystem, fylder den så meget at det skal være en DVD den brændes på.
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
12. december 2017 - 15:29 #7
den ligger på en sd Windows 7 jeg vil ha den på en usp
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2017 - 15:46 #8
den ligger på en sd Windows 7 jeg vil ha den på en usp
Mener du at den ligger på en CD? og du vil have den over på en USB?
nå du må jo have fået løst dit problem ser jeg
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
14. december 2017 - 16:24 #9
det er en dawnload fil der skal up på usb
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2017 - 17:07 #10
Du har jo accepteret #2  som Brugeligt løsning!