Avatar billede nicolaj919 Novice
12. december 2017 - 16:37 Der er 12 kommentarer

vil gerne flytte ting fra c: til d:

mit problem er at alt plads på mit c drev er fyldt op, men nu vil jeg gerne flytte alle mine spil over på d: drevet, hvor der ligger mange GB som jeg kan bruge, håber i kan hjælpe
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2017 - 16:55 #1
er det et drev med flere partitioner, eller to fysiske drev?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2017 - 16:56 #2
Hej og velkommen Nicolai.
Kan desværre ikke se anden udvej end at du er nødt til at afinstallere dine spil og installere dem igen på D drevet.
At kopiere indholdet over vil ikke virke, da registrerings databasen har oplysninger om spillets placering og andre oplysninger også.
Avatar billede nicolaj919 Novice
12. december 2017 - 16:59 #3
ved ikke så meget om computere, så forstår ikke hvad du mener?
Avatar billede nicolaj919 Novice
12. december 2017 - 17:01 #4
har jeg også tænkt på, men hvad så når det er fra Steam, der downloader den jo bare i steams mappe?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2017 - 17:07 #5
Spiller ikke selv. Men installerer man ikke Steam også?
Hvis den ligges i D må resten vel også lægges der vil jeg tro.
Kører du Windows 10?
I Win 10 kan du vælge hvor apps installeres.
Går du i søg og skriver "lager" og åbner den side kan du se hvor ting placeres.
Avatar billede nicolaj919 Novice
12. december 2017 - 17:09 #6
tror jeg har fundet ud af det, men tak for hjælpen:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2017 - 17:10 #7
Velbekomme.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2017 - 17:12 #8
hvis de allesammen er steam spil, så slet dem. du kan beholde dine save games.
så går du i indstillinger, og vælger hvor den skal lægge spillene.
og installerer dem igen, på den anden disk.
færdig.
Avatar billede jalved Ekspert
12. december 2017 - 19:52 #9
Hej Nicolaj. Ligger C og D på den samme harddisk, hvor der altså så er to partioner?

Så vil jeg tro, du kan bruge programmet MiniTool Partition Wizard til at gøre C lidt større - og D mindre - så behøver du ikke flytte programmer.
12. december 2017 - 20:36 #10
#9: not likely. Når en partition har været så tæt max, så er der jo logisk nok heller ikke  flere skrivbare (bær over med den meget direkte engelsk/dansk oversættelse) sektorer at allokere data til. En partition-agent som den du nævner opererer ved, at sammensætte flere på hinanden liggende datastrenge, isolere dem og langsomt sætte dem sammen til en meget lang streng! Problemet er, at en harddisk skriver data kronologisk; A-Z og hvis der for så vidt aldrig blev pillet ved den rækkefølge, så ville der aldrig være nogen problemer ! Men vi sletter jo ting fra tid til anden, vores OS gør det, det kan ikke undgås helt og i det øjeblik at data slettes vilkårligt fra en datablok lagret linært, så opstår der huller, zero-notes, tomme filer osv. og derfor, for at "shrinke"  en aktiv partition, så kræves der en vis mængde udbrudte data at arbejde ud fra.
12. december 2017 - 20:40 #11
Er ordene "LIVE cd" - boot fra USB - harddisk-kloning - CloneZilla - virtuelle images " fuldstændig volapyk, eller er du lidt bekendt med noget af det ?
Avatar billede jalved Ekspert
12. december 2017 - 21:23 #12
#10 Det kan udmærket være, din forklaring holder vand. Det kan jeg ikke gennemskue.

Men nu har han jo masser af plads på D - og C, hvor han har brugt meget plads, skal udvides, ikke skrumpes. Så hvis det faktisk er to partitioner på samme harddisk, synes jeg da bare, han skal prøve at se, om han kan gøre det.

Hvis det kræver en smule plads på C for at den kan arbejde med udvidelsen, så kan han jo flytte lidt almindelige data over til D først.