13. december 2017 - 10:58 Der er 7 kommentarer

Computeren larmer - 100% CPU - Game

Min computer larmer altså uhyggeligt meget når jeg spiller Sims 4.
Når spillet køre, bruger min computer mellem 90-100% CPU, og blæseren står på fuldtryk og giver hovedpine. Derudover er det umuligt at navigere andre steder på computeren når spillet kører i baggrunden pga. langsomlighed, selv musen hakker.
Jeg lukker som regel alt ned under spillet, så CPU'en kun bruger kræfter på Origin og selve spillet.

Da sims kræver 1.8 GHz burde det være muligt for min computer at  køre programmet uden problemer.

Er der et klogt hoved, som har et bud på hvor problemet kunne ligge , og evt. hvordan man kan løse problemet? Eller om det bare er computeren der ikke kan?
Skal jeg ud og investere i en højere CPU, og vil det overhoved kunne betale sig i forhold til den computer jeg har?

Hvis den er helt gal, og det blot er min computer der ikke har kræfterne til det, hvilken computer kan så anbefales inden for en rimelig prisgruppe?

Oplysninger om computer
Navn: HP Pavilion 14-al171no
Processor: Intel Core i3
Hastighed: 2.40 GHz
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2017 - 11:03 #1
Det er fordi det er en HP "min mening" Snavs og Støv Støvsug og rens så meget som muligt.
13. december 2017 - 11:15 #2
Problemet er bare, at den er helt ny. Den larmede på den måde, allerede første dag :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2017 - 11:32 #3
Så ville jeg forlange den udskiftet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. december 2017 - 11:40 #4
Det lyder som et "mandagseksemplar". Jeg holder helt med poko1. Få den hurtigst muligt udskiftet.
Avatar billede jalved Ekspert
13. december 2017 - 12:44 #5
Som #3 og 4# ville jeg også gå ned i butikken med den. Sims er ikke et af de mest krævende spil, og det skulle den kunne klare uden problemer.
Avatar billede Carnac Forsker
13. december 2017 - 22:32 #6
Mhhmmm..

Korrekt at der findes spil der er mere krævende end Sims 4.

Men der er vist kun almindelig Intel HD grafik i den HP-fætter dér, og en sådan kan vist godt komme på overarbejde, hvis den skal trække Sims.

Gå ind i enhedshåndtering og åbn skærmkort, højreklik og opdater driver.
Sørg derefter for at Windows er fuldt opdateret.
Afinstaller McAfee antivirus eller hvad der nu følger med (windows eget antivirus er tilstrækkeligt)
Sæt grafikniveauet til low settings.

Så burde den vist lige akkurat kunne trække Sims 4...

Men jeg ville stærkt anbefale en computer med dedikeret grafikkort og vram for at spille Sims 4. Det er trods alt et 3D-spil...
Avatar billede Carnac Forsker
13. december 2017 - 22:40 #7
Du kan også forsøge at sætte resolution til HD (1280x720)