Avatar billede Bjørn Praktikant
13. december 2017 - 13:04 Der er 7 kommentarer

Nyt Grafikkort

Hej

Jeg leder efter et nyt grafik kort på 3/4 GB.

Jeg skal gerne sikre mig at det passer til mit nuværende bundkort:
https://www.komplett.dk/product/805456#

Nuværende grafik kort er:
https://www.komplett.dk/product/834848#

et nyt kunne være:
https://www.komplett.dk/product/903823/hardware/pc-komponenter/grafikkort/msi-geforce-gtx-1050-ti-4gb-gaming-x

Er der nogle der kan fortælle mig om det vil passe ind i mit bundkort.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. december 2017 - 13:59 #1
Ingen problemer over hovedet. :-)
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2017 - 14:03 #2
Grafikkort er noget af det nemmeste at opgradere. Der er kun én standard port, PCIe, og den er både forud- og bagudkompatibel i versioner. Det eneste du skal sikre dig er, at din strømforsyning har de korrekte stik ud og producerer nok strøm, samt at der er fysisk plads til kortet i dit kabinet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. december 2017 - 14:09 #3
Fysisk og elektrisk er der ikke nævneværdig forskel på kortene, så skift du bare.
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2017 - 16:30 #4
#3: Jep, faktisk bruger 1050'eren både mindre strøm og fylder mindre, så der er intet problem. Min kommentar var mere generelt ment, eftersom opretter ikke lyder til nødvendigvis at være låst fast på netop det kort.
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2017 - 16:33 #5
- Til gengæld kan det virke som et lidt underlig skift, eftersom 960 og 1050 Ti er stort set identiske ifølge benchmarks. I nogle spil er 960'eren endda lidt hurtigere. Den eneste egentlige forskel er de ekstra VRAM, men det har ikke så stor betydning endda, og efter min mening vil denne opgradering være komplet spild af penge.
Avatar billede Bjørn Praktikant
13. december 2017 - 18:12 #6
Tak for info.

Det helt konkrete problem er at grafik kortet ikke kan trække "Forza Horizon 3".

Skal jeg have et grafik kort som løfter niveauet, (og som naturligvis passer til bundkortet") hvad er så en bedre løsning.
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2017 - 20:51 #7
Tjah, hvis hele formålet er at køre ét bestemt spil, som lige præcis kræver 4 GB VRAM, så kan det vel give mening. Du får nok ikke et bedre kort til samme pris, i hvert fald. Men det kunne måske stadig give mening at lægge en tusse mere, og få f.eks. et 1060 6GB - eller måske noget tilsvarende fra AMD.

Forza Horizon 3 er heller ikke synderligt godt optimeret på PC, og det ville være superærgerligt hvis du så ikke fik tilfredsstillende fps med 1050 Ti'et.
Her er f.eks. et benchmark der siger, at et 1060 6GB kun lige får et gennemsnit på 73 fps i 1080p. Ikke noget overvældende.

Men det er naturligvis op til dig og dit budget. Du kan i hvert fald sagtens bruge kortene.