14. december 2017 - 09:18 Der er 13 kommentarer

CLONE-program

HEJ,

Har en 80 GB HDD (systemdisken) på min udviklingsmaskine (XP sp 3), som nu er begyndt at svigte lidt uregelmæssigt, så jeg har tænkt mig at skifte denne 80GB HDD ud med en ny 250GB HDD:

JEg kan ikke skifte til Win- 7-10, (dels pga 32/64 barrieren (flere af udviklingsprogrammerne er til 32 bits ) og fordi jeg kun har een WIN-7 licens
(Internet-maskinen).

Og da MS ikke supporter XP mere nytter det ikke meget at gen-installere min XP, så i stedet vil jeg klone den gamle XP til en ny "gammel"  XP på 250GB- disken.

NU er KLONE-programmer ikke min stærkeste side, så her trænger jeg et par gode råd:

TAK

Kristian
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2017 - 09:37 #1
40$ er overkill, men det er godt https://www.paragon-software.com/home/dc-professional/features.html
efter kloning startes på den nye disk - og windows finder ud af at størrelsen er ændret og vil lige genstarte en gang - og så er den ged barberet.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2017 - 09:40 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2017 - 09:57 #3
Jeg har brugt denne utallige gange den er gratis og så virker den!
https://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2017 - 10:01 #4
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. december 2017 - 10:22 #5
#3
Det var også det program jeg først tænkte på.
Jeg har også rigtig gode erfaringer med det.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2017 - 10:33 #6
Enig med #3 AOMEI er er virkelig godt program, som jeg selv har bruger.
Avatar billede martens Guru
14. december 2017 - 14:39 #7
Vil helt klart anbefale dette: https://www.macrium.com/reflectfree
14. december 2017 - 18:29 #8
HEJ (igen),

Takker meget for links' ene.  Finder ud af hvad der er bedst  (for mig) og melder tilbage.

Tak for hjælpen til nu.

KR
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2017 - 19:52 #9
Avatar billede larsini Seniormester
23. oktober 2018 - 16:03 #10
# 3
efterhånden en ældre tråd, men det bliver den bestemt ikke ringere af. har læst det hele, men bare lige for at være helt sikker: kan AOMEI Backupper freeware versionen klare følgende:
jeg har en 8 gammel laptop som kører Win7, ku' godt tænke mig at opgradere til Win10.
derfor går øvelsen på at klone Win7 til en ekstern HDD og derefter installere Win10.
alle data er pillet ud af Win7 pc'en.
hvis det så viser sig, at pc'en ikke kan køre Win10, er det så muligt med AOMEI at lægge kloningen tilbage på pc'en???
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2018 - 16:11 #11
#10 Den virker Og er efter min mening det bedste Værktøj der er lavet!
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. oktober 2018 - 16:37 #12
Ja det er et rigtig godt program, der bare fungerer, og samtidig er meget enkelt at bruge :-)
Avatar billede larsini Seniormester
23. oktober 2018 - 16:42 #13
#11 - tak,  jeg sætter i gang