Avatar billede blenderbruger Novice
16. december 2017 - 16:38 Der er 1 kommentar

Lyd hakker/kliklyde ved anvendelse af 3D-grafik

Windows 10 opdaterede af sig selv, og opdaterede også nVidia (Titan+1070).
Lige siden har lykkeden hakket eller givet tilfældige kliklyde når jeg f.eks. afspiller musik i baggrunden mens jeg anvender grafikprogrammer, dvs. Blender.

Det var ikke et problem før opdateringen. Og problemet opstår kun når jeg aktivt bruger Blender, som jo anvender grafikkortet, f.eks. ved modellering men ikke hvis jeg bare har programmet åbnet og ellers afspiller musikken.

Hvad kan dette skyldes? Jeg bruger Realtek-lyd, og denne driver blev ikke opdateret, så jeg går ikke ud fra problemet er i lyd-delen, men enten er grafikkort eller CPU.

I Windows' indstillinger har jeg sat processor til at køre min. 100 og max. 100 %, men uden held. Kliklydende/afbrydelser bliver ved.

Jeg er helt på bar bund, jeg har virkelig brug for at få løst det her irriterende problem!

På forhånd tak!
Avatar billede johnsoerensen Praktikant
20. december 2017 - 08:48 #1
Prøv at afmontere driver til grafikkort og genstart .... eller rul en driver opdatering tilbage i enhedshåndtering.
Det kan også være directx (jeg kender ikke lige blender)  i mappen med Dx er der en fil der kan tjekke installationen (hedder DIAG et eller andet ....
Har læst at mange har probs efter opdatering bl.a. med Nvidia hvis de opdatere via GeForce Experience . Ellers prøv at opdatere via Nvidia hjemmeside uden at bruge GeForce Experience