Avatar billede JALA Juniormester
17. december 2017 - 18:44 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Overågning på fast IP adrsse.

Hej,

Jeg har en HiWatch inkl 4 kammera, dette skal forbindes på min faste ip adresse, men jeg kan ikke få dette til at virke.

Jeg har prøvet at "låse" mac adressen fast på ip adrssen uden dette hjælper samt skiftet IP adresse inde i indstillingerne på optageren til kammera,

Ovenstående giver nok ingen mening, håber dog en kan hjælpe. :)

Jeg kører fra Router, til en TP-link acces point hvor optageren er i port 1.

Alt trådløs er slået fra så den faste IP adresse skulle være i TP-link
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2017 - 20:08 #1
Din router tildeler de interne IP-adresser. Her kan du give dit kamera en fast (intern) IP-adresse. Denne har intet at gøre med en evt. fast IP adresse, som du har fået fra din udbyder.
Den faste IP-adresse betyder, du kan tilgå din router udefra (via internettet).
Avatar billede Little Helper Seniormester
18. december 2017 - 00:13 #2
Hej JALA

Tilslut din Hiwatch recorder til router med et LAN kabel. husk DHCP "Automatisk opsætning af tilsluttet enhed" Du kan derefter sætte den til din AP men under opsætning SKAL enheden være i LAN.

Download Guarding Vision app og opret en konto der giver dig tilgang til din HiWatch, Du SKAL have denne app for at kunne få tilgang til den udefra.
Avatar billede JALA Juniormester
18. december 2017 - 20:05 #3
Okay, når jeg sætter den direkte i router port 1 så er der forbindelse, men kamera kan den IKKE finde jeg henvender mig der hvor jeg har købt det i morgen.

Men hvorfor virker min AP ikke når den er tilsluttet port2 så kan jeg ikke bruge den til at komme på nettet?
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2017 - 18:58 #4
Hvilken internet leverandør og hvilken router?
Nogle fibernet leverandører leverer en router hvor kun port 1 giver adgang. Resten er til TV og TLF.
Avatar billede JALA Juniormester
19. december 2017 - 19:23 #5
Jeg har STOFA, router er en footera.
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2017 - 19:38 #6
Hvis det er en Icotera router for fibernet, så er det formentlig kun port 1 der virker for internetadgang. Spørg leverandøren Stofa. Det kræver nok en switch koblet på port 1.
Avatar billede JALA Juniormester
19. december 2017 - 19:40 #7
Okay, de er ved at sætte mac adressen op så den skulle gå til optageren, så må vi se om det virker. :)
Avatar billede JALA Juniormester
19. december 2017 - 20:04 #8
ink >> Han mener fra STOFA, jeg skal have en SWITCH hvad kan anbefales her og når man sætter optageren til port i og accepoint til port 2, deler de begge så den faste IP adresse og går dette ikke ud over hastigheden?
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2017 - 20:20 #9
Hvis jeg forstår dig korrekt, så har Stofa bekræftet, at kun port 1 på din router virker for internet.
Du skal derfor have en switch for opdeling i flere kabelforbindelser. (Jeg formoder din router har WiFi til den trådløse dækning).
Routeren tager sig af DHCP funktionen, så en simpel switch giver blot mulighed for flere kablede forbindelser. Du skal have kabel til optager og til dit accesspunkt.
En simpel løsning kunne være denne switch, men der er mange andre muligheder.
https://www.proshop.dk/Switch/D-Link-DGS-1008D-8-Port-GLAN-switch/240515
Avatar billede JALA Juniormester
22. december 2017 - 19:41 #10
Hej Ink,

Jeg har fået min SWITCH min AP kører og min optager kan sagtens finde "net" engang imellem, den hopper og springer men har INGEN fast forbindelse hvad er gået galt her.

Den har min faste IP adresse og har de samme indstillinger som min AP, men er det fordi at indstillingerne er nøjagtig de samme og kan/skal jeg ændre noget inde i min AP så det kan virke, altså min optager

På forhånd tak for din og jer andres hjælp.
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2017 - 20:13 #11
Den faste IP adresse fra din leverandør, er den adresse som routeren har set udefra (fra internetsiden).
De interne adresser styres af routeren og tildeles i et interval. Du kan nok med fordel give access point og din optager 2 faste adresser fra routeren, men det har intet med den faste adresse fra leverandøren at gøre.
Se evt dette link for lidt forståelse herom
https://www.it-blogger.dk/lav-router-om-til-access-point/
(du skal selvfølgelig ikke ændre på en router nr. 2, da du allerede har et accesspunkt)
Avatar billede JALA Juniormester
23. december 2017 - 20:51 #12
Det blev jeg ikke helt klogere på 😊.

Tror jeg må opgive men Fuck hvor er det åndssvagt at sådan noget ikke bare kan virke.