Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. december 2017 - 09:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

!! MEGA store USB Nøgler ??

Flere af de unge mennesker i familien :

Ønsker sig MEGA store USB nøgler ...

Men hvor store kan man få dem ? - USB Sticks ...

Og hvad koster de, egentlig ?

På Forhånd TAK + Med Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede Andershoegh Seniormester
18. december 2017 - 09:57 #1
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. december 2017 - 10:19 #2
#1 Det undrer mig ikke at holdbarheden ikke er den bedste.
Umiddelbart lyder det godt, at så lille en ting, kan rumme så meget information, men det er klogt lige at vende den et par gange. Det kan godt være at prisen er lav, men holdbarheden er lige så lav......!
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2017 - 11:05 #3
Aldi har fra Onsdag 64 GB USB3 nøgler 129.- Side 22 nederst Og de holder.
https://www.aldi.dk/print/uge50512017/
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2017 - 12:03 #4
generelt er de udenlandske sites med usb'er over 64 gb svindel. Det er typisk 16gb dimser der har fået rettet i koden, så de tror, de er fx 128gb. De virker ikke når der kommer mere end 10-12 gb på.
Så køb kun i Danmark så det kan byttes let, og start med at hælde maks filer på for at sikre, at de holder data.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2017 - 12:54 #5
Læg mærke til hvad de er omlavet fra :-)
https://ibb.co/foS2Um
Jeg har 5 Stk. fra ALDI og de virker  år efter år.
https://ibb.co/diqT26
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2017 - 15:55 #6
#5 Ja og de giver 3 års garanti på dem kan jeg se. Så det er et godt køb :-)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
18. december 2017 - 20:58 #7
Der er jo tydeligvis ikke 1TB eller 2TB til 10 USD, det kan ikke lade sig gøre.

Generelt er USB sticks ikke ret meget billigere på ebay end hos danske nethandlere. Priserne er meget "globale".

Køb Kingston G4 eller Sandisk ultra hvis du vil have nogen til rimelig pris om ikke er håbløst langsomme.

En stor USB Stick er 64GB eller 128GB, hvis de bliver større bør man vælge en harddisk idet de er dyre og USB sticks er meget langsommere.
Avatar billede kurtba Ekspert
18. december 2017 - 23:50 #8
Et godt sted at søge er på edbpriser.dk
Her f.eks. prisen på 256 gb
http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/usb-stick.aspx?lagerkapacitet=(gte+274877906944)&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
Man kan selv ændre søgekriteriet for størrelsen. Ved 256 gb usb stick holder man stadig ca. prisen pr. gb som på mindre diske, men hvis man går op på en 512 gb disk, så stiger prisen til godt det dobbelte pr. gb, således at 2 stk. på 256 gb vil være væsentligt billigere end en på 512 gb.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. december 2017 - 06:47 #9
#8 Jeg har også haft en 128 GB den fik jeg heldigvis videresolgt den tog næsten dobbelt så lang tid om filerne som en på 64 GB selv om de begge var USB-3
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. december 2017 - 07:59 #10
Tak til ALLE - For de gode råd ...