Avatar billede TTA Seniormester
18. december 2017 - 13:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

AVG sluger strøm

Jeg har en LG G3, som jeg har AVG antivirus-appen installeret på.

Problemet er at appen dræner batteriet på ingen tid. Når jeg ser hvilke apps, der bruger/har brugt strøm, så tegner AVG sig for 30-40%, selv når telefonen ikke bruges. Jeg kan godt ind og stoppe appen manuelt, men går jeg ind og tjekker batteriforbruget efter 1 min., så er AVG igen i fuld gang med at tømme batteriet.

AVG kan tømme batteriet på 6-10 timer, så jeg er konstant nødt til at oplade telefonen.

Hvordan kan jeg begrænse AVG’s forbrug af strøm, ud over at afinstallere appen!?
Avatar billede INK Ekspert
18. december 2017 - 13:18 #1
Et rent gæt kunne være, at din telefon checker for mail hele tiden og/eller er på nettet hele tiden (Facebook eller andre sociale medier). Det vil sikkert starte AVG hver gang, og dermed øge strømforbruget.
Avatar billede TTA Seniormester
18. december 2017 - 14:42 #2
Jeg har hele tiden haft AVG på telefonen og det er korrekt at den jævnligt tjekker mail/facebook. Men AVG har ikke tidligere drænet batteriet på den måde. For nylig måtte jeg afinstallere og geninstallere AVG, fordi jeg havde fået slået en funktion til, der gjorde at den kom advarsler hele tiden (f.eks. så snart der lå noget i udklipsholderen, så fik jeg en advarsel).

Efter jeg installerede AVG igen, så er den begyndt at dræne batteriet.
Avatar billede TTA Seniormester
20. december 2017 - 10:11 #3
Det er ikke lykkedes mig at finde en indstilling til app'en, så den ikke dræner batteriet.

Jeg kan se at andre har haft dette problem, og eneste løsningsforslag var at geninstallere app'en eller søge efter en opdatering. Begge dele er prøvet, uden resultat. Så jeg er nødt til at afinstallere app'en permanent.