Avatar billede namgrab Juniormester
19. december 2017 - 15:15 Der er 3 kommentarer

Kontakter i Outlook 2016

Efter at have importeret en pst-fil fra gl. pc er det lykkedes også at få kontaktpersonerne med! MEN til min overraskelse viser det sig at når jeg udfærdiger mails, så sker der ikke en 'genkendelse' af disse som tidligere, forstået på den måde, at når jeg påbegynder en mail-adresse vises den relevante mail-adresse i adressefeltet. Men nu sker der intet og når jeg trykker på "Til" vises der intet i kontakterne. Det har det ellers altid gjort.
Kender nogen problemet og gerne løsningen?
Avatar billede mort1 Ekspert
19. december 2017 - 16:08 #1
Jeg fik samme problem, da jeg på et tidspunkt geninstallerede Outlook 2007, dengang lød det som om, at det var noget man måtte leve med, Microsoft havde i hvert fald ingen brugbare løsninger, så jeg måtte hver gang ind og vælge "Alle kontaktpersoner" inden jeg kunne vælge modtager. Nu har jeg installeret Outlook 2016, og nu virker det hele efter hensigten -
Har du mulighed for at geninstallere Outlook 2016, uden at miste dine kontaktpersoner, så prøv det.
Avatar billede wjens Guru
19. december 2017 - 17:35 #2
Den husker dem du har brugt, jeg mener ikke at den søger i alle kontakterne.
Prøv om ikke den husker en kontakt når du bruger den 2. gang?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2017 - 10:51 #3
når man sender en mail, bliver personen man sender mailen til gemt i en "*.nk2"-fil (det er det den hed i gamle dage) - ved starten af Exchangeserver 2010 , bliver denne fil gemt på serveren i sted for, derfor ville du fremover kunne finde disse personer frem igen.
hvis du finder denne fil på din gamle pc, mener jeg at du kan bare overføre den til den ny pc - som regel blev den gemt i denne folder:
%appdata%\Microsoft\Outlook
(skriv dette i adresselinjen i Stifinder) - og find din "profilnavn.nk2"-fil frem, så kan du kopiere den i den samme sti på den ny pc - når du starter Outlook op, indlæser den filen, og så bør du kunne fremsøge navnene igen i til-feltet